Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Önskemål: Kunna bifoga bilder i PM


Mikael63

Rekommendera Poster

Ja, varför kan man inte lägga in en egen bild i PM,et?

Går att välja bland andra bilder man laddat upp - ska man ladda upp bilden till typ testhörnan då för att sedan kunna använda den i PM,et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte uppsöka testhörnan. Jag skickade nyss ett PM till dig med en av mina bilder i. Vill man skicka en av de bilder man redan laddat upp och använt tidigare går det bra . Man klickar på den nedåtpekande triangeln efter Lägg in annan media så kan man plocka fram den och bifoga den. Däremot verkar det inte finnas någon möjlighet att bifoga en bild från sin dator till sitt PM. Kan du fixa den möjligheten  @felix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara för att man (IDG) inte vill riskera att det bifogas filer som bryter mot lagar, är väldigt stora eller annat (typ piratkopierade filmer). Funktionen finns för moderatorer kan bifoga godtycklig fil och tanken är väl att vi kan hålla oss till lagar och regler ändå.

 

Man kan alltid ladda upp bilder och annat på ett fildelningsställe och länka till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är sant. Säkerheten är viktig. De flesta av oss har väl ett ställe där vi förvarar bilder på någon annans server. Det finns gott om sådana gratis förvaringssajter. Det är bättre att ge en länk till en sådan sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte långsökt att tro att PM på eforum skulle användas (missbrukas) som en fildelingssajt?:unsure:

Begränsa filformatet hårt (typ endast PNG) samt även filstorleken. Dock inte så hårt att en vanlig skärmdump inte går att ladda upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är likadant för alla, för jag kan utan problem lägga upp bilder i PM, både dom jag redan har använt, men även nya bilder, som jag aldrig lagt upp här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev Laso:

Hoppas det är likadant för alla, för jag kan utan problem lägga upp bilder i PM, både dom jag redan har använt, men även nya bilder, som jag aldrig lagt upp här.

Som moderator ja.

 

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Funktionen finns för moderatorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Är det inte långsökt att tro att PM på eforum skulle användas (missbrukas) som en fildelingssajt?:unsure:

Begränsa filformatet hårt (typ endast PNG) samt även filstorleken. Dock inte så hårt att en vanlig skärmdump inte går att ladda upp.

Det är ett bra förslag.

 

@felix Är det något som går att ställa in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Mikael63 @Cecilia @mbgtmari

Bra förslag, jag har ställt in att även medlemmar kan bifoga filer i PM nu. Det var tidigare bara tillåtet för moderatorer och admins. 

Det går däremot inte att finjustera på så vis att det tex bara går att tillåta PNG för PM, så det blir samma fil-restriktioner som gäller när man bifogar filer till ett inlägg. Men jag tror det är lugnt ändå!
 

Citat

Accepterade filtyper gif, png, jpg, jpeg, tiff, txt, doc, docx, odt, svg, ico, PNG, JPG, JPEG, GIF, ICO, log, rft, csv, xml, ppt, ai, eps, pdf, ini, inf, zip, xls, xlsx, ods 


/Felix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon Felix! Det underlättar en hel del när man skall hjälpa, när det ibland inte är tillämpligt att skicka en bild på öppet forum, Ja det är sällsynt men det händer.

 

Och eftersom Eforum är ett vänligt och trevligt forum, så har jag inga betänkligheter om att vi kan lita på varandra och inte missbruka detta.

Kudos, :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...