Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 Windows Media Center


Amandus

Rekommendera Poster

Jag har både Windows 8 och Windows Media Center, köpta licenser direkt från MS Windows 8 är aktiverad, men när jag installerar Windows Media Center och knappar in produktnumret till den så funkar det men när den är installerad och klar står det att mitt nummer används av en annan dator, hur är detta möjligt?? Då är helt plötsligt inte Windows 8 heller aktiverad längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Windows 8 Pro du har och Media Center Pack för Windows 8?

Har Media Center någon gång varit installerad på en annan dator?

 

Vad använder du Media Center till?

Det finns kanske alternativ som kan fungera bra för dig.

 

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-desktop/how-to-activate-product-key-for-windows-media/f4fa87c0-bfa3-4740-8f9d-418d4ea754ef

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade vad media center innehåller, jag kan strunta i det i är ändå inget jag inte klarar mig utan i och med att det inte funkar. Kan vara någon pirat som crackat fram mitt KEY nummer LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra har råkat ut för samma sak som du, Amandus.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_install/windows-8-says-my-product-key-is-is-currently/764671b2-5a96-45ad-b04d-e65e6fb0e58b

På sidan 2 i ovanstående länk skriver NessaT97:
Nothing else worked for me either (such as using Regedit, the elevated command prompt, etc.). I know that this is a VERY late response, but I would suggest simply calling the automated number provided for your region. It fixed the problem for me, and with the activation code it provides, you can fix any future occurrence of this as well. Hope this helps anyone as frustrated as I was.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att Windows får ett helt annat KEY nummer efter installationen av Windows Media Center och det numret vet inte jag. Två key nummer blir bara ett efter installationen av Windows Media Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...