Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail i trashmappen är kvar i telefon


Martassen

Rekommendera Poster

jag har en mail ifrån bredbandsbolaget.

För att ta bort mail måste jag gå ut till webbmailen för att ta bort för att de ska försvinna ifrån Outlook.
Jag ringde supporten på Bredbandsbolaget och de sa det är så och inte går att göra något åt.

 

Dock är det så att när jag raderar mail ifrån webbmailen så dyker vissa borttagna upp i telefon och de står "Hittat i trashmappen" trots att jag raderat.
Bland konton i outlook ser jag det står imap smtp och i telefon också imap.

 

Är det någon inställning i min iphone? Trashmappens mail är inte kvar i Outlook iallafall och inte heller i webbmailen men i telefon står det "hittat i trashmappen" och så ser jag gamla mail.

 

söker jag mail hittar jag massa skräp. Ligger nåt kvar på servern? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Använder du en live.se, live.com, outlook.se eller outlook.com-mejl? I så fall är svaret gissningsvis där.

Men för hotmail-adresser -  Samtliga raderade kontakter sparas hos Outlook  och ligger kvar där, för evigt knutna till kontot. Hur mycket du än tömmer cash och rensar. Dom är kopplade till ditt konto varesej du vill eller inte. Tyvärr! Outlook support på forum vet om detta och att folk anser att om man raderat en kontakt så ska den inte dyka upp mer, men så fungerar det alltså inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att mejl som skickats till min bredbandbolagets mail finns kvar.

Min hotmail vet jag ej. 

 

Använder outlook , iPhone som klienter.

 

Har kontaktat tekniker på bredbandsbolaget som ska titta på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Som jag klurat på detta.

 

De som har hand om servrarna har sagt de ej ser nåt och att problemet ligger i enheten.

Ringde Apple å de sa nollställa telefon.

Ville avvakta med det. 

 

Jag testade att radera epostappen i min iPhone. (Den som e som standard).Den sa då att om du raderar så kommer dess data försvinna. Jag tryckte ”ja”.

 

Därefter ladda jag ner epostappen på nytt. La till bredbandskontot. Därefter upptäckte jag att alla mina konton var kvar fast det stod inaktivt inne bland kontona. Tog bort de nyskapade kontot.

Aktiverade kontona genom dra symbolen åt höger vid e-post vid varje. 

 

Går sedan in söker igen och de gamla skräpmailen verkar vara borta i telefon.

 

Testade även att öppna outlook i datorn och sökte och skräpet verkar vara borta nu.

 

Jag kanske har lyckats!? ?

 

De som har hand om servrarna har fått huvudbry tror jag. 

 

Ska inte hoppas för mycket ännu bara ?.

 

Kul om det löst sig iaf.

 

 

 

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...