Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ledsen, du har inte tillstånd att göra detta!


Mikael63

Rekommendera Poster

Inloggad på eforum. Klickar på en länk, en uppladdad fil, en .xlsx

Får veta att jag inte har tillstånd till detta samtidigt som jag loggas ut, eller inte är inloggad på den sida detta visas.

 

20181009201423.png.c3b98ca90105edf66e43518fa230ff04.png

 

Loggar in och får då:

 

20181009201452.png.e053980730d90ed3faf84cd6e0a1efda.png

 

Tänkte då att filen nyss blivit borttagen men samma fel efter, tja en halvtimme.

 

Behöver inte kunna öppna filen utan mer en felrapportering.

 

Filen finns, ja eller fanns(?) uppladdad här: https://eforum.idg.se/topic/357067-markörflyttning-i-viss-ordning/?tab=comments#comment-1706157

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir likadant för mig. Jag förmodar att det är något fel på LottaUppsalas TEST 3.xlsx eller också har hon tagit bort sin TEST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här.

 

@felix

Har du någon förklaring?

Permissions för att ladda ner bilagor ser ut att vara korrekta ut och bilagan ser då ut att finnas även när man redigerar inlägget.

Inlägg:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, 
Jag vet inte vad det kan vara. Bilagan är borta nu så kan inte testa men säg till om det händer igen så kan jag undersöka det då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev felix:

Hej igen, 

Jag är inte riktigt säker på vad som hänt här men hittade filen och laddade upp den på nytt nu.

 

Mja, vill sig inte ändå..

image.png.d06ee3193e3d559004e295481f5b5429.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Mikael63:

Mja, vill sig inte ändå..

 

 

Kan du prova att rensa cachen eller testa i en annan webbläsare? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med annan webbläsare, fick samma meddelande men i den webbläsaren var jag inte inloggad, loggade in men samma felmeddelande ändå.

Det är alltså filen FrågaSvarMall.xlsx som @LottaUppsala laddat upp jag prövar mot nu.

Den Tidrapporter.. fungerar även i ditt inlägg och nu även i Flyfishermans inlägg.

 

ska se om kan kan söka annan .xlsx nånstans, ja eller kanske ladda upp i Testhörnan.

 

Tillägg: i denna gamla tråd finns en .xlsx

Den funkar dock bra att hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Det är alltså filen FrågaSvarMall.xlsx som @LottaUppsala laddat upp jag prövar mot nu.

Den Tidrapporter.. fungerar även i ditt inlägg och nu även i Flyfishermans inlägg.


Trodde du menade Tidrapport-filen. Lottas fil verkar jag inte kunna hitta alls. Lotta kan ha tagit bort den från sina bifogade filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Mikael63:

men i den webbläsaren var jag inte inloggad

Är man inte inloggad ska det inte gå att ladda ner några filer över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också detta konstiga felmeddelande och lägg märke till texten:

155365058_ppnafil.PNG.b17d9c64e6aa4b7a5ea99f528300b4cc.PNG

 

När det gäller den andra tråden https://eforum.idg.se/topic/221438-tidrapport-excel/?tab=comments#comment-1706191 den med Tidrapport_2.xlsx och Tidrapport_3.xlsx så har av någon anledning dessa blivit korrupta och kan inte öppnas av MS-Office Excel 2016 ej heller om jag först sparar ned dessa lokalt på disk. Och då  är det trots allt tidigare fungerande excelfiler, men Felix senaste uppladdning fungerar utmärkt. https://eforum.idg.se/topic/221438-tidrapport-excel/?do=findComment&comment=1706211 Undrar om det har skett på andra ställen också, men det får tiden utvisa om någon upptäcker konstigheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara det faktum att filerna blivit korrupta vid uppladdningen och att "eforum" trots allt godkänner detta, så att det blir en synlig länk, men när man ska hämta "upptäcks" att filen är felande och felmeddelandet dyker upp?

Då skulle ju, egentligen, texten vara riktig, eforum har hittat det jag försökte hämta men att något senare går fel.

 

Innehåller dessa få filer vi nu sett någon form av vba-kod?

Någon kinkig antivirus-motor som blockerar filerna? Fast då borde blockeringen ske innan/när man laddar upp. "ledsen din fil får inte laddats upp för den kan innehålla skadlig kod", typ...

Testar en sak i testhörnan...  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...