Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Internet123

LÖST Ny användare

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skapade en ny lokal användare och när jag väl gick in på den nya användaren så såg allt bara jättekonstigt ut på både Skrivbordet, Utforskaren och Kontrollpanelen säger bara något i stil med kan inte öppna eller något liknande (se bild nedan), jag har provat att både starta om explorer.exe och att ta bort användaren och skapa ny igen men det fungerade inte.

Så nu undrar jag om det finns någon förklaring till detta och jag är mycket tacksam för svar.

Tack!

Skärmklipp.PNG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Några frågor som jag önskar svar på:

 

1. Info om dator, märke och modell

2. Vilken Windows 10-version använder du? (Kör kommandot winver)

3. Har du ett Nvidia-grafikkort i datorn?

 

Du kan prova dessa metoder men logga först in som administratör.

 

Jag utgår från att Powershell är förvald i din dator, annars gör du samma men väljer Kommandotolken och högerklickar och väljer som administratör.

 

Metod 1: 
Köra System file checker  (ett verktyg i Windows som undersöker om det finns korrupta systemfiler i Windows och återställer dessa om så är fallet).
Tryck Windows + X  och välj Windows Powershell (administratör).
Skriv in sfc /scannow + retur.
 
Metod 2:

Åtgärda Windows Update-fel med hjälp av DISM (kontrollverktyget för systemuppdateringar)

Tryck Windows + X  och välj Windows Powershell (administratör).

Skriv in DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth + retur

När det slutförts skriver du in DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth + retur

 

 

Redigerad av Ove Söderlund
Tog bort ett extra mellanslag i ett kommando

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, skrev Internet123:

Jag har en MacBook Air 2017 som jag installerat Windows 10 på.

Windows version 1809

Den har Intel HD Graphics 6000 och inte Nvidia

Då ska du genast installera en annan version av Windows. Windows October Update är full av problem. Citat från Microsoft.

 

Citat

We have paused the rollout of the Windows 10 October 2018 Update (version 1809) for all users as we investigate isolated reports of users missing some files after updating,” the software giant says.

Detta meddelande kom den 6:e oktober. Nu har de släppt det igen men flera problem återstår.

Mer finns här.

https://news.softpedia.com/news/what-do-you-think-about-the-windows-10-version-1809-fiasco-523136.shtml

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...