Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskrensning


Ohn

Rekommendera Poster

Prova att öppna startmenyn, skriv lagring, klicka på valet som dyker upp och där klicka på Frigör utrymme nu. Då ska du få ett val att ta bort temporära filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temporära filer finns ju av olika typer och i olika mappar. Vilka är det som inte tas bort?

En anledning till att de inte tas bort kan vara att man har något program igång som använder just de temporära filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är temporära internetfiler och temporära filer som inte tas bort. Temporära internetfilerna blir större och större med tiden Hur vet jag vilka program som är igång? Mig veterligt har  jag inga program igång  Kan det vara något program som körs i bakgrund  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Ohn:

De är temporära internetfiler och temporära filer som inte tas bort. Temporära internetfilerna blir större och större med tiden

Bara för att vara säker: Du bockar alltså för de raderna i Diskrensning och låter programmet rensa och när du omedelbart kör Diskrensning igen så är det samma storlek på de raderna fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen skillnad omedelbart efter jag gjort en diskrensning, men jag noterade vilket jag inte gjort förut att det finns ett hänglås i raden för  temporära interfiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Vilken webbläsare använder du normalt?

 

 

Hänglåset har jag för mig markerar privata filer som inte andra konton på datorn kan komma åt. Finns det flera användarkonton?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också Edge, jag har provat både gamla diskrensning och nya "frigör utrymme nu" båda lämnar 183mb kvar av temporära internet filer. Båda lämnar kvar 183mb filer i den kategorin. Det får mig att tro att det är något som Microsoft vill ska ligga kvar eftersom båda lämnar så specifik mängd kvar.

 

Men vid första försöket av rensning så hade jag 551mb i temporära internet filer, vid andra strax över 200mb. Så det rensas ju helt klart, dock inte till 100% Och vad jag vet så har jag aldrig kört Edge med ett annat konto än det jag är inloggad med, så det borde inte vara några konflikter med behörigheter i det här fallet. Fast när jag tittar i katalogen med temporära internet filer så är det tom. Så det kan vara så enkelt att utvecklarna hos Microsoft inte kan räkna och får 0 till 183mb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Ohn:

Jag har även ett adminstratörskonto Är det som spökar

Du kan pröva med att göra en Diskrensning från det kontot också.

 

3 timmar sedan, skrev .M:

Jag kör också Edge, jag har provat både gamla diskrensning och nya "frigör utrymme nu" båda lämnar 183mb kvar av temporära internet filer.

Har Edge något val om att ta bort tillfälliga filer inne i programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I utvecklarverktygen, under nätverk så har Edge en möjlighet att "rensa cache" men jag har inte klickat på den än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...