Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver kopplingschema till Gigabyte H310M S2H


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej.

 

Det känns som om jag har haft en liknande tråd uppe förut men den här gången gäller det moderna saker ;)

 

Någon som har koll på moderkortet i rubriken? Ska koppla in det i ett Tsunami Dream chassi enligt länk men vet inte var jag ska hitta bra bilder (läs kopplings schema). Det gäller främst inkopplingen av kontakterna uppepå chassit (Firewire, USB, Mic, Ljud) och sedan finns det en liten strömbrytare innanför chassi sidan (öppet chassi varning). Denna är dock inte så nödvändig att få installerad. Den andra "piskan" vill jag dock montera och för att göra det än jäkligare har chassi tillverkaren splittat alla kablar i varsin del istället för att använda ett kontaktstycke. All text är också förkortat till ett minimum. (suck) 

 

http://www.modding.ru/img-upload/404460/3915b98ad545a3334163ef69abe38907.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Vedex:

Verkar fungera dåligt att länka med opera på Eforum för mig?

Om du menar att länken inte blir understruken och därmed inte klickbar så händer det för mig också i Firefox ibland. Då trycker jag på Enter-tangenten direkt efter länken. Ibland hjälper inte det heller. Då loggar jag ut, loggar in igen och redigerar genom att trycka på Enter och då blir länken äntligen understruken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Om du menar att länken inte blir understruken och därmed inte klickbar så händer det för mig också i Firefox ibland. Då trycker jag på Enter-tangenten direkt efter länken. Ibland hjälper inte det heller. Då loggar jag ut, loggar in igen och redigerar genom att trycka på Enter och då blir länken äntligen understruken.

Understruken bry jag mig inte om, men att vissa länkar man lägger in blir bara en ren text, typ youtube, annat.

Använder Opera, kanske det är problemet?

 

Körde foxen många år men den blev så slö över de mesta sidorna och är fortfarande slö tycker jag, bruka provar den då och då för och se om det har blivit någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett litet försök att reda upp kabelhärvan men kom inte så långt. Ingen av märkningarna i dokumentationen stämde med det som stod tryckt på kontaktstyckena trots att det det är rätt saker  :huh::blink: Nå, jag ska hem till min vän och kollega i morgon och han är bättre på sådant. Återkommer med rapport. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag äntligen blivit färdig till att lämna rapport...

 

Min kollega lyckades ta reda på hur USB uttagen skulle kopplas in men retirerade inför de övriga. Skulle kunna fixa bilder men datorn står inte hemma hos mig just nu. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

All text är också förkortat till ett minimum. (suck) 

Vad är det som är kvar att koppla in och problematiskt att få rätsida på?

Tala om exakt vad det står på respektive kontakt och ev. vilka enheter som du inte har kopplat in på moderkortet.

 

Kom ihåg att vissa 2-poliga kontaktdon för lysdioder på chassit tex. HDD-led (hårddisklampa) etc. måste vara rättvända enligt ofta ett plus eller ibland kan det vara annan typ en prick eller liknande för plus-sidan. Det går inte sönder något men lysdioden (som har plus/minus) tänds inte.

 

När det gäller F_PANEL (Front Panel Header) se sidan 15, paragraf 6 i moderkortsmanualen,  pdf-filen ovan från Vedex. https://gzhls.at/blob/ldb/c/8/2/3/a18e74287e35672517af7a2d6a10cf12d188.pdf

Mvh

 

[Edit] Exakt vilket Thermaltake Tsunami Dream chassi är det, vilken modellbeteckning?

Thermaltake är väl tillverkaren av chassit och dom bör även ha en manual där det står beskrivet exakt vilka kontaktdon som är till vad.

https://www.thermaltake.com/chassis.aspx

 

Samt:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finn ett gäng kontaktstycken med oklar inkoppling. Det är mic och hörlurar och någonstans ruvar en firewire. Bifogar några bilder. Frontpanelen funkar utmärkt och usb bör funka. 

 

 

SAVE_20181013_205624.jpeg

SAVE_20181013_205604.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Thermaltake är tillverkare ja men jag kunde inte skicka dem ett meddelande. Det blev blockerat av någon anledning (suck).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...