Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook ändra standardkonto


Anders Wahlund

Rekommendera Poster

Anders Wahlund

Jag har två e-postkonton kopplade i mitt outlook e-postprogram (en outlook.com och en .net adress)

Under kontoinställningar så är min .net adress förbockad som standardkonto för skicka, 

När jag klickar på Ny epost så kommer alltid min outlook.com adress som förvald.

Hur kan jag ändra detta eller är det en bugg som Microsoft lagt in i Outlook.

Om jag tar bort min outlook.com adress från outlook så fungerar min .net adress som den skallOutlook.thumb.png.ad174b21af89c8b99111e80e854d1b56.png.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Wahlund

Finns det något annat ställe att göra detta på än i kontoinställningar.

Som synes på den bifogade bilden så är det där ställt att min .net mail är som "skicka från det här kontot som standard"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det likadant ut om du startar Outlook och väljer att skriva ett nytt.. jämfört med om du, med Outlook avstängd, högerklickar på ex. en liten textfil, eller en bild och väljer Skicka till.. - e-post?

 

Inte för jag har något svar på resultatet oavsett men kanske en bit på väg i felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Wahlund

Nu kanske vi är någonting på spåret, Mikael63 s förslag med att pröva bifogade filen så var min .net adress förvald

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det då vara fråga om en inställning som bara återfinns när man har fönstret för att skriva öppet?

Att det är skillnad på förvalt konto och på vilket konto som ska visas i dialogen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Wahlund

Äntligen så hittade jag inställningen

Under Arkiv/Alternativ/E-post finns avsnittet "Skicka meddelanden" som har en ruta för "Använd alltid standardkontot när du skriver nya meddelanden"

 

Tack för den hjälp jag fått ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...