Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande search ruta längs upp


stiffan

Rekommendera Poster

Se bifogad bild. hur får jag bort den irriterande sökrutan längs upp. den kom till när jag laddade ned Itunes (inte från apples sida måste följt med nått skit) får inte bort den rutan utan den hänger med hela tiden.

Skärmbild (1).png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag skulle nog rekommendera dig att göra så här:

 

Tryck på Windows tangenten + X

Välj Kontrollpanelen

Sedan Program > Program och Funktioner

Se om du hittar något program som ser misstänkt ut som t.ex search tollbar, internet tollbar eller något liknande. 

Sen så skulle jag rekommendera dig att ladda ner Malwarebytes och se om iTunes installationsprogram har installerat något annat som du inte vill ha.

 

Malwarebytes hittar du här: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas för Task bar (aktivitetsfält) och denna kan man enkelt flytta runt i alla fyra sidor, men i ditt fall vill du ha den längst ned.

 

Jag ger dig ett tips:

1. Det absolut enklaste:

Högerklicka på ett tomt område på själva Task bar (aktivitetsfält)   > välj  'Inställningar för aktivitetsfältet' > skrolla ned och välj: 'Aktivitetsfältets placering på bildskärmen' => välj  'Nederst' i rullgardinsmenyn.

 

 

image.thumb.png.4cfb8c756b9095987156e3f990ee2549.png

 

Ok.

Alternativ 2 i Windows 10:

Start > inställningar (lilla kugghjulet) > Anpassning > Aktivitetsfältet =>  'Aktivitetsfältets placering på bildskärmen' => välj  'Nederst' i rullgardinsmenyn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-21 på 02:15, skrev Flyfisherman:

Det kallas för Task bar (aktivitetsfält) och denna kan man enkelt flytta runt i alla fyra sidor, men i ditt fall vill du ha den längst ned.

 

Det är inte taskbaren stiffan menar utan det är den vita sök fältet högst upp på screenshoten som stiffan hade lagt in i inlägget

B73DC75E-A166-4CC5-B596-273DBB53DF1E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så är det. Huruvida @stiffanblev hjälpt av tipsen i länken jag gav den 4 oktober vet vi dock inte eftersom hen aldrig återkom och berättade hur det gick för hen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...