Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För liten hårddisk


Ohn

Rekommendera Poster

Jag har en för liten hård disk och kan  inte installera windows uppdateringar  Funderar vad som  går att  flytta till en mobil hårddisk t.ex  appar och spel samt annat då skulle cirka 10 GB frigöras Om kan göra detta räcker det att bara "flytta till" eller måste man gör något mera  för att det ska gå att starta de olika apparna m.m direkt från start sidan. Eller är det bara att bita i det sura äpplet och konstatera att jag köpt en datorn med för liten hårddisk.Det finns en port för microSD kortläsare kan den användas till detta

lagring 3 okt.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dator? Fabrikat & modellbeteckning.

30 GB låter lite.. kan det vara en dator med en SSD á 30 GB och en HDD á (exempelvis) 500 GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, skrev Mikael63:

Vilken dator? Fabrikat & modellbeteckning.

30 GB låter lite.. kan det vara en dator med en SSD á 30 GB och en HDD á (exempelvis) 500 GB?

Lenovo 120S 32GB Windows 10 var förinstallerat Känner mig lurad 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Phenomen:

Widows 10 var förinstallerqt Känner mig lurad förstår inte hur man kan sälja en en dator med så liten hårddisk med windows 10 förinstalleraqt

 

 

Jag skulle aldrig köra windows på en en 30G disk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/100-series-/Ideapad-120S-14-Intel/p/88IP10S0892

 

Citat

Generöst lagringsutrymme för alla dina behov
Med upp till 256 GB SSD-enhet har du gott om utrymme att bygga upp din samling foton, filmer och annat.

 

Citat

 

Lagringsutrymme

32 GB eMMC/64 GB eMMC/128 GB SATA SSD/256 GB SATA SSD 

 

 

Ja, det var klent, inte ens "riktiga" surfplattor har väl så ont om utrymme numera.

 

Men du fick nog vad du betalade för och du kan byta disken till en större.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-03 på 11:20, skrev Ohn:

Det finns en port för microSD kortläsare kan den användas till detta

Har för mig att jag för några år sen läste att Windows kunde använda externt media som tillfällig lagringsplats under uppdateringar.

 

Men datorn är väl rätt ny så du skulle ju kunna försöka kontakta butikens support för att få reda på hur datorn kan uppdateras. Om de säger att det inte går skulle jag anse att det är ett tillräckligt skäl för att reklamera datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder mm kan, med fördel kanske, sparas på ett microSD men det löser inte problemet på sikt.

Windows Diskrensning kanske är bra/viktigare att köra så som situationen nu ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...