Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud på TVN från bärbar dator


HUBBETUBBE

Rekommendera Poster

Hej!

Iförrigår kväll så slog jag av ljudet på datorn samt drog ur HDMI kabeln ur datorn, för att sedan lägga mig till sängs, dagen därpå skulle jag stoppa i kabeln samt slå på ljudet igen, bild fanns på tvn, men inget ljud längre via tvn. Ljudet på datorn fungerar galant, samt andra högtalare. Någon annan tv att prova är icke något jag kan göra, och för stunden är detta den enda HDMI kabel jag har. Men jag anger Toshiba-tv som standard för ljud men ingen reaktion alls på stapeln eller något. Allt ser enligt mig korrekt ut tycker jag!
Någon som har en lösning eller iallafall en liten tanke kring detta som skulle kunna vara till hjälp?

Datorn är en ASUS A53S
TVN är en Toshiba! 

 

MVH
HUBBETUBBE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum!

 

Har du hittat någon lösning under de här dagarna som gått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev Cecilia:

Hej och välkommen till Eforum!

 

Har du hittat någon lösning under de här dagarna som gått?

Tyvärr, jag har inte löst detta ännu, jag har testat otroligt många saker nu och inget verkar hjälpa tyvärr! Vore så tacksam om detta löstes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upphör ljudet i datorn när du ställer in att teven ska användas som ljuduppspelare?

En skärmbild på hur det ser ut i inställningarna för ljuduppspelare kan vara bra.

 

Windows-version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ser du ! :)
När jag väljer Toshiba-TV då blir allt tyst, men väljer jag Speakers så är det högtalarna på datorn som spelar musik, men jag kan samtidigt ha bild på TVn via HDMI! :)
Jag kör Windows 10 :)

43255880_1511270742349986_877431667902382080_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står Standardenhet för kommunikation så jag föreslår att du högerklickar på Toshiba-TV och ser om du kan få bort det valet och kan välja "Ange som standardenhet" (alltså utan kommunikation).

 

Standardenhet för kommunikation verkar vara till för när bara ett visst program ska använda den enheten och då måste man konfigurera det programmet för vilken enhet det ska använda. Se https://support.microsoft.com/sv-se/help/4023456/surface-surface-sound-volume-and-audio-accessories

 avsnittet "Ställa in standardljudenhet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades ändra så det står "klar" på Toshiba-tv nu! Men när jag väljer Toshiba-tv, så är det inte telefon längre (standard för multimedia) eller vad det stod. Men inget ljud fortfarande tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du valt att det ska vara standardenhet så att det har en grön bock i stället för en telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det står "Klar" sen när man har valt det så blir det en grön bock! Men på ljudstapeln så reagerar det inte alls, och ja, inget ljud kommer ut tyvärr!
Gröna telefonen går istället över till Realtek, men på toshiba-tv är det en grön bock! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några felsymboler i Enhetshanteraren?

Pröva att installera om drivrutiner för grafik- och ljudkort och då helst sådana som du hämtar på Asus webbsidor för din datormodell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...