Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony Multiscan E250 - till återvinningen, eller?


Tomas E

Rekommendera Poster

Har en helt felfri 17" Sony Multiscan E250 CRT-skärm som inte använts på flera år. Frågan jag ställer mig är om det finns något intresse för en så pass gammal och tung skärm. Är det någon idé att ens lägga ut den på blocket? Å andra sidan kanske någon bildbehandlare jublar, den nya sortens skärmar återger ju inte färger på samma sätt oberoende av var man sitter i förhållande till den. Vore den inte så förbaskat tung och klumpig skulle jag spara den som reservskärm, men just nu är den bara i vägen. Det känns synd att behöva kassera helt felfria prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog du knappt kan skänka bort den. Det finns så mycket bättre LCD-skärmar idag att den där befinner sig i värdelösa stadiet innan den blir antik.

Visst i vissa fall så är CRT-skärmar vinnande men nej idag har de inte en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag trodde och befarade då. Återvinningen nästa så får de göra vad de vill med den, det finns en butik där som säljer en del av det som kommer in. Kanske får någon nytta av den, i bästa fall. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Monshi, en gammal otymplig CRT-skärm är bara historik idag, speciellt när 17 tum idag anses som väldigt liten skärmstorlek.

Dom passar bäst hos återvinningen. Men visst, testa med att skänka den till denna butik, så får du se om dom tar emot den, gör inte ens dom det, så vet du...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...