Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt ljud från datorn...


Sand89

Rekommendera Poster

Hej allesammans!

Igår lät min bärbara dator märkligt, jag länkar till ett ljudklipp. Men idag verkar det som tur är vara borta, men jag skickar min fråga ändå då jag är väldigt fundersam kring var det var. Min dator är bara 10 månader gammal. Det är en Lenovo B50-10 (80QR0014MX) med Windows 10, version 1803.
_____________
https://vocaroo.com/i/s0O2vYDcZ55I
_____________

Jag blev lite smått förskräckt igår när min dator började låta. Det lät nästan som att en skiva var i CD-uttaget, men det var det inte. Jag matade ut "CD-plattan" det men det förändrade inte ljudet. Jag länkar till ett kort ljudklipp på ljudet när det var LITE "lugnare" än andra stunder. Det liksom varierade i intensitet/volym, det var inget jämnt ljud. Det som tickar lite smått i bakgrunden är sekundvisaren på väggklockan. :)

Datorn hade varit på i ett par timmar och allt hade varit som vanligt - jag har inte tappat den eller liknande. Jag hade surfat och använt den som vanligt, på ett bord. Sedan skulle jag iväg en stund och stängde då igen locket som så många gånger tidigare. När jag kom tillbaka efter kanske 40 minuter och öppnade locket och loggade in, det var DÅ ljudet började, och pågick i flera timmar medans jag skyndade med att göra backup på mina filer. Jag googlade runt och vissa sa "STÄNG AV OMEDELBART!" andra sa "GÖR BACKUP OMEDELBART!"... Jag hittade olika exempelljud från datorer som börjat låta märkligt och det som var mest likt var ett ljud som indikerade på att det är problem med något huvud, eller fläkt. Men eftersom ljudet är så oregelbundet tänker jag att det inte är fläkten...? 

Som sagt har jag som tur är inte hört det än idag, jag har suttit i ca 1 timma nu.

Stort tack på förhand för att ni läst och svarar och hjälper i nöden! :) 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är läsarmen på hårddisken som låter, ta backup på det du vill behålla och ha inget viktigt på hårddisken.

 

Kör tills den rasar och fixa en ny på garantin, du kan ev. påtala detta redan till butiken där du köpt den.

 

Är dom schysta så byter dom ut den innan, om dom kan få fram ljudet i butiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...