Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 Mail-app Skicka-mappen tom


Aja

Rekommendera Poster

I mail-appen i Windows 10 med en installerad gmail-adress förblir Skicka-mappen tom när mail skickas. De återfinns dock i Skicka-mappen när jag går in på mail.google.com. Hur kommer det sig att de inte lägger sig i skicka-mappen inuti mail-appen.  Windows 10 uppdaterad till senaste versionen. Tacksam för tips på hur jag ska få detta att funka.

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte e-postappen själv men ett tips, som gavs för två år sedan, var att det berodde på felaktig länkning   av (i ditt fall Gmail)-kontot till e-postappens Skickat-mapp. Lösning 1. Högerklicka på Skickat-mappen och välj "Ta bort från Favoriter"

2. Under Mappar klicka på Mer. I Alla mappar-listan som då visar sig ska du högerklicka på "Skickade objekt" och välja "Lägg till i Favoriter".  Notera att i Alla mappar-listan så har de mappar som redan är "favoriter" en stjärna bredvid sig.

 

Här är diskussionen i original mellan de två, som båda heter David:

David madder-smith: Problem is that having chosen to use Mail as my default email platform I have found that twice now I have 'apparently' sent a message which has never appeared in any sent folders. Where are they?

 

David Rollinson: This is a well known issue, and seems to be caused by some mail accounts not correctly "linking" to the "Sent Items" folder. The solution seems to be:
1. R-click on the "Sent Items" folder and select "Remove from Favorites"
2. Under "Folders", click "More". In the "All Folders" list that appears, R-click on "Sent Items" and select "Add to Favorites"
Note: In the "All Folders" list, the folders that are already Favorites have a Star beside them.
My "Sent Items" fold has synced fine ever since I did this.

 

Konversationen finns bland kommentarerna till den här artikeln

https://uk.pcmag.com/windows-10-preview-release-date-news-features/69767/feature/windows-10s-built-in-mail-app-everything-you-need-to-know

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Dessvärre hjälpte det inte. Skickat-mappen har en stjärna på sig, dvs. är favorit men mail som skickas från gmail-kontot hamnar inte i denna mapp. Det finns även ett outlook-konto installerat men det används inte för mejlkonversation. Kanske kommer mejl från detta konto att hamna i skickat-mappen?? Problemet finns i en god väns dator och jag kan f.n. inte testa att skicka mejl från outlook-kontot.

 

I min egen dator har jag två skickat-mappar i E-post-appen, en där det står Skickat (Gmail). Men när jag skickar ett mejl från mitt gmail-konto kommer det inte i denna skickat-mapp trots att mejlet både går iväg och kommer fram. Skickar jag däremot från min outlook-adress så kommer hamnar mejlet i Skicka-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat en lösning på följande länk: 

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-outlook_mail-winpc/e-mail-sent-from-win-10-mail-app-appears-in-the/fdd0d9f3-a156-4d89-a0b4-63afd5a4580a

 

Den fungerar om man har IMAP-konto i Windows E-postapp - då får man fram skickade mejl - men inte om man har POP-konto:

"You can't see the Sent folder with POP and you can't save sent messages on the server with POP/SMTP.  I think it's good that gmail saves them on the server even with POP.  You'll always have a copy of what you send from the mail client on the client as well as the server."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...