Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Office 365 är lämplig?


Martassen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har idag Office 2016 professional(med Word, Excel, Powerpoint, Access, Outlook och i Excel finns Powerpivott, powerquery).

Nu i höst släpps väl Office 2019 och även Project 2019 tror jag släpps och jag funderar på om jag ska haka på 365. 1 Oktober?

 

Jag har ett företag. 


Idag när jag ringde Microsoft sa engelsktalande säljare jag måste ha Office 365 pro plus för att gå tillgång till Powerpivot. Jag kopplades även till svensk säljare på företagsavdelningen som sa samma sak.

 

Nu ikväll ringde jag kundtjänst svensk som verkar ha hand om privatpersoner, hemanvändare. Han sa Office 365 personal räcker gott och väl för att få tillgång till Powerpivott och att det kostar 65 kr per månad. Han sa att numera ingår Powerpivott i alla 365. Jag frågade om jag som företag kan köpa det och han sa det fungerar bra. En annan tjej jag pratade med på samma del sa det går bra använda men att jag måste handla det på privatkontot och ej företagskontot då det är för hemanvändare.
 

Fråga1
Lämpligt att köra Office 365 business för 90, 50 kr? Hoppas bara Powerpivott ingår. Eller köra Personal för 65 kr?

 

Fråga2:
Jag har MS Project 2016 standardversion. Det finns även Microsoft Project professional 2016 men har tyckt standard räckt.
När jag köpte Project standard 2016 kostade den runt 7000 kr någonting.
Om jag nu ska prenumera på Office 365 framöver så funderar jag på om det kanske är lika bra köra samma upplägg för Project.
För att få standardversionen även som likt 365 vilken är motsvarande där? Är det Project online Professional för priset 262,10 kr per månad som jag ska ha?

 

Jag hade isåfall tänkt börja prenumera i samband med att de släpper ny version Office 2019 och Project 2019.
Alternativet är att köpa paketen när det släpps men det kanske är lika bra ha 365 på alltihop så man har senaste och allt fler verkar väl gå över till 365 tror jag.


Lämpligt att köra Office 365 business för 95, 50 kr? (Gäller powerpivot finns bara) och Project online professional för 262,10 kr per månad?

 

Eller bättre köra: Office 365 personal för 65 kr per månad?(Gäller Powerpivot finns bara) och Project online professional för 262, 10 kr per månad?
 

 

 

Tack på förhand!

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du vill köpa Microsoft Office 365. Du är också tydlig med att du har företag.
Ja, då är väl saken klar. Du ska köpa Office 365 för företag! ?

 

I annat fall finns alternativ https://sv.libreoffice.org/

 

https://www.cio.com/article/3104627/office-software/10-reasons-you-should-use-libreoffice-and-not-microsoft-word.html 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl framförallt i samband med släppet Office 2019. 

 

Hm. Ingår Powerpivot i Office 365 business eller måste jag ha Office 365 pro plus?

 

En på Office store sa Powerpivot numera ingår i alla 365. 

 

Lurigt när man får olika svar ifrån Microsoft.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär detta då att Powerpivot , powerquery , powermap osv finns i Office 365 business? den som kostar 90,50 kr per månad?

 

Jag ska ha det hela på 1 dator som det ser ut nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sett något om att det skulle finnas olika varianter av Excel, det är inget som Microsoft tar upp i sina jämförelser av de olika varianterna.

Här är de varianter de föreslår för småföretag: https://products.office.com/sv-se/compare-all-microsoft-office-products?tab=2 (Office Professional)

och för övriga företag: https://products.office.com/sv-se/business/compare-more-office-365-for-business-plans (Office ProPlus)

Ingenstans något om utökade funktioner i Excel utan skillnaden är att i ProPlus ingår Publisher.

 

Sen exakt vad som ingår i olika varianter av Office 2019 vet vi ju inte förrän MS släpper den informationen.

 

Observera detta som står på sidan som Thirteen länkade till:

Citat

Microsoft said that the apps included in 365 already have all the features that will be available in the Office 2019 release.

Så om du idag köper 365 så har du alla funktioner som kommer i Office 2019.

 

Var det inte du som skrev en gång att du hade behov av att ibland kolla hur det fungerade i äldre versioner av Office-programmen?

I så fall är ju inte 365 något lämpligt val för där kommer du alltid ha det senaste och vilket kan innebära att du har en funktion som inte finns i Office 2019.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.

 

jag har idag Office 2016 professional (Word, Excel,PowerPoint, outlook,Access)och Ms Project 2016 standard.

 

Det jag lurar på är vad jag ska göra när Office 2019 och Project 2019 släpps!?

 

Ska jag gå över till Office 365 så jag har senaste hela tiden eller ska jag köpa paketet Office 2019 utan uppdateringar.

 

Det känns som fler börjar gå över till Office 365. 

Det har hänt företag kör 365 men jag har liksom inte kollat varje gång.

Tror skedde nån gång på ett företag de hade nån finess jag ej hade på min Powerpoint då jag tror de körde 365 och jag har 2016 fast version.

 

Pratade med en som arbetar som jag och han sa han kör Office 365. En annan utbildare som har 2016 sa han nog går över till 365.

 

Jag upplever att man numera sällan pratar om versioner man har. Man har nog oftast modernt, iallafall inte jättegammalt.

Har tidigare kört kurs med 2016 där folk suttit med 2010, 2013, 2016 och kan hända något skiljt och då har jag gett instruktioner  hur de gör.

 

Står i valet gå över till 365 eller fortsätta köpa fasta paketen. 

 

Beslutsångest.  ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv Office 365 ProPlus som jag har genom jobbet, en speciell företagslicens, går att se att Pivot finns, men om powerquery , powermap finns går inte att se enkelt någonstans, använder inte dessa funktioner, så jag har inte letat.

Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Publisher, Word, Skype för företag är vad som finns i detta pkt. Outlook finns också, men kör denna via Microsoft Exchange. Så den finns inte med i nedladdningspaketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lurar isåfall på den som heter Office 365 business. Tror den kostar 90,50 kr per månad.

Den ska ha:

word, excel, PowerPoint , Access, outlook.

Hoppas bara Powerpivot , powerquery , powermap ingår i excel där som vissa på Microsoft sa. Gäller troligtvis bara 1 dator.

 

Skaffar det isåfall i samband med släppet  av Office 2019. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...