Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trött på irriterande meddelande


gorano65

Rekommendera Poster

Flera gånger i veckan dyker det upp ett meddelande på skärmen med rubriken Crash log. Texten lyder:

 

The program or a background process quit unexpectedly. Would you like to send information  about this to the developer ?

Jag har svarat både ja och nej på denna fråga men ändå dyker den upp igen. Vad göra ?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev gorano65:

Flera gånger i veckan dyker det upp ett meddelande på skärmen med rubriken Crash log. Texten lyder:

  

The program or a background process quit unexpectedly. Would you like to send information  about this to the developer ?

Jag har svarat både ja och nej på denna fråga men ändå dyker den upp igen. Vad göra ?
-----------------------------------------------

vilket program har kraschat ?

läs igenom loggen och se om du kan bilda dig en uppfattning hur du ska lösa problemet.

kanske det räcker med att installera om "programmet" eller installera det på en annan hårddisk..

du kommer behöva ta bort alla gamla filer för att dom inte ska krocka med den nyinstallerade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat avinstallera System Mechanic då för att se om problemet försvinner som det gjorde för trådstartaren och en till i den tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ännu inte gjort det av följande skäl.

- jag har en betalversion som fungerat bra i flera år

- vill avvakta om den som avinstallaterat system mechanic återinstallerat den och inte fått några nya problem.

- jag misstänker ett program som jag installerade efter rekommendation från System Mechanic för några månader sedan och som heter Privacy  Guardian. Eftersom jag inte riktigt förstått mig på detta program har jag försökt avinstallera detta vilket jag inte lyckats med hur jag än försökt   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar vara svårt att avinstallera Privacy Guardian. Här finns tips på hur man ska göra

http://www.uninstallhelps.com/how-to-uninstall-privacy-guardian-5-0-0-161.html

http://www.uninstallhelps.com/how-to-uninstall-privacy-guardian-4-1.html

Du bör dock inte installera någon universal uninstaller executable från den sidan. Sidan har bara fått en recension i mywot.com https://www.mywot.com/scorecard/ww.uninstallhelps.com "Our enterprise web protection system detected a trojan while downloading an universal uninstaller executable. Be cautious!"

 

Det står om programmet här också

https://www.shouldiremoveit.com/PC-Tools-Privacy-Guardian-91583-program.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev gorano65:

 

System Mechanic gör ju samma saker som andra gratis alternativ som ex CCleaner att du skulle behöva betala för detta låter lite overkill..

 

Privacy Guardian.. skaffa nån vpn tjänst istället om du tycker det är viktigt.

 

installera om datorn är ju ett alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har version 1.0.8.0  Här redovisar jag ett försök till avinstallation:   C - program (x86) - Phoenix360 - privacy guardian (PG) -  uninstall  PG -. text som jag klickar OK på - ny text som jag klickar uninstall på - avinstallationen börjar försiktigt men avstannar då ett nytt medelande med texten "Please close privace guardian from the system tray". OK/Avbryt . Jag klickar OK och försöker ta bort PG:s ikon längst ned till höger på skärmen men lyckas inte (finns inget alternativ att ta bort). Har kollat andra filer i mappen PG men ingen jag kopplar till meddelandet. Har också kollat mappen System Mechanic (undermapp i Phoenix 360). Där finns en fil som heter SSTray.exe. Jag har även tagit bort denna men det hjälpte inte (har lagt tillbaka den)

Jag kommer alltså inte vidare för jag kan inte komma på hur jag ska hantera meddelandet "Please close private guardian from the system tray" Behöver alltså hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eftersom jag inte kommer längre måste jag klicka på avbryt. Då kommer kommer ett meddelande upp att avinstallationen lyckades viket  den alltså inte gjorde.    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att starta Windows i felsäkert läge innan avinstallationen för då borde inte PG vara igång, dvs inte finnas i "system tray"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Chkdsk

Kan du ge närmare anvisningar om hur jag i loggboken kan se vilket program som eventuellt kraschat så att jag kan bilda mig en uppfattning om hur problemet ska lösas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat mbgtmaris första länk(ar) med Cecilias tips om att höra avinstallation från Felsäkert läge av detta oönskade program?

 

Starta Windows 10 i felsäkert läge:
Microsoft -Starta datorn i felsäkert läge i Windows 10

 

Fungerar inte detta så, när du har ett betalprogram så har du naturligtvis kvar koden till detta och sålunda rekommenderar jag dig att avinstallera allting som har med detta program att göra, starta om datorn och ominstallera bara valda delar du vill ha.

Givetvis ta backup innan på alla dina egna ev. filer du skapat via detta program.


Men som så mycket annat kanske det inte ens är detta som ställer till bekymmer, men detta är första steget och efter total avinstallation startar du om datorn och använder den ett tag för att se om felmeddelandet försvunnit.
Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-09-20 på 17:33, skrev gorano65:

Till Chkdsk

Kan du ge närmare anvisningar om hur jag i loggboken kan se vilket program som eventuellt kraschat så att jag kan bilda mig en uppfattning om hur problemet ska lösas 

en ledtråd är väl private guardian ? tanken är väl att du avinstallerar dom program som inte fungerar. om du har betalat för nånting så borde du ha nåt konto eller nyckel så programmet System Mechanic kan installeras igen.

 

hur man ser loggboken.?

https://www.digitalmastersmag.com/magazine/tip-of-the-day-how-to-find-crash-logs-on-windows-10/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker på om jag skickat nedanstående tidigare.

Avinstallation av Privacy Guardian i felsäkert läge lyckades. Avvaktar om det dyker upp nya meddelanden på skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om meddelandena upphör, vilket du väl bör veta efter att PG varit avinstallerad i en vecka, är det bra om du kommer tillbaks och berättar det eftersom det kan vara till nytta för andra som har problem med krascher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...