Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Popups - Installera Chrome


Plaincollar

Rekommendera Poster

Jag kör med Explorer 11 och har Google som sökleverantör. Oavbrutet, när jag öppnar en ny sida får jag en pop up som uppmanar mig att installera Google Chrome. Jag vill inte ha Google Chrome, bl a då min fingeravtrycksläsare inte är kompatibel med Chrome. Vet någon hur jag kan inaktivera denna tjatiga förfrågan?  //plaincollor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror sannolikt på att du just använder Google som sökleverantör tillsammans med IE11. Jag tror inte att det går att slippa ifrån detta annat än att installera Chrome eller byta sökmotor i IE11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har jag gjort. Jag har raderat Google Sök som startsida och istället skrivit in en annan ren sida, nämligen
https://se.search.yahoo.com/?fr=altavista

 

I IE Meny (kugghjulet) > Hantera tillägg > Klicka på rubriken Sökleverantörer där. Därefter kan du "Markera sökleverantören du vill visa eller ändra"

 

Så i Internetalternativ såg det förr ut så här hos mig

1307298643_InternetalternativgoogleiIE11.jpg.bba56a3262acfd92b0408a73db2cdd7f.jpg
Men när jag nu efter ändringen skriver Internetalternativ i förstoringsglaset bredvid Start ser det ut så här

260790788_InternetalternyahooiIE11.png.b7ca4aac946de52b5c90cf637f4a4eff.png

Du kan ju skriva flera sökleverantörer där, om du vill. Hos mig står Bing som första alternativ. Det är inget jag själv skrivit in utan det har Microsoft gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för utförligt svar. Mycket bra. Ska göra så. Google har blivit lite för mycket. Kan ju knappt använda VPN utan att Google hittar kryphål.  (PP:Dock har jag läst en artikel (PC för Alla?) om hur man tar bort eländet via registret mm. Lyckas dock inte hitta den igen).

Så jag följer din linje ovan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...