Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
AnnaK

LÖST iphone SE - kontakter synkas inte med Outlook

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Mina kontakter visas inte korrekt i sms. För ett par dagar sedan visas mina kontakter i sms:en som "kanske Malin" eller helt enkelt bara ett telefonnummer. Jag kan se samma kontakt på ett korrekt sätt om jag söker via telefonboken. Jag lägger alltid in mina kontakter i Outlook (på datorn) och dessa har tills nyligen synkats korrekt till telefonen. Hur sjutton får jag ordning på detta? Tack på förhand!

Redigerad av AnnaK
stavfel rättat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut med kontakterna om du loggar in på webbmejlen för den mejlserver som du använder för synkroniseringen?

Bara för att veta om det är mellan datorn och servern det är problem eller mellan servern och telefonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för att du försöker hjälpa mig Cecilia! Jag har loggat in på webmailen och kan hitta kontakter där. När jag testar sökfunktionen i kontakter så funkar det om dessa tre är ibockade: 

Inkludera resultat från 

- kontakter

- distributionslistor

- grupper

Bockar jag ur grupper så fungerar sökningen, men jag får inga resultat om jag bockar ur endera kontakter eller distributionslistor.

Jag har testat flera gånger att gå in på min Iphone, konto och inställningar, Exchange och ta bort och sedan lägga till synkning av kontakter. Ibland har det gjort så att kontakterna blir namn istället för "kanske xxx" men ibland har det istället blivit så att fler kontakter blir synliga i form av telefonnummer istället. Obs! Det är alltså bara i meddelande som jag tappar namnen, i telefonboken ser det hela tiden ut som vanligt.

Tacksam för idéer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, om telefonboken alltid är korrekt i mobilen är det ju inte en synkroniseringsproblem utan verkar ju mer som att SMS-appen inte fungerar ordentligt. Kan man avinstallera den och sen installera på nytt?

Någon annan kanske har mer förslag om du berättar vad du har för mobil samt om det är iOS eller Android och vilket versionsnummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎2018‎-‎09‎-‎21 på 15:11, skrev Cecilia:

Okej, om telefonboken alltid är korrekt i mobilen är det ju inte en synkroniseringsproblem utan verkar ju mer som att SMS-appen inte fungerar ordentligt. Kan man avinstallera den och sen installera på nytt?

Någon annan kanske har mer förslag om du berättar vad du har för mobil samt om det är iOS eller Android och vilket versionsnummer.

Tack Cecilia för hjälpen! När jag skulle kolla iOS version så såg jag att det fanns en uppdatering som inte var gjord. När uppdateringen var klar fungerade kontakterna i sms som de skulle 🙂 . Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu