Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2007 - Har inte implementerats


AnnaK

Rekommendera Poster

Har Outlook 2007 vilket har fungerat fint tills för någon dag sedan. Om jag försöker skapa nytt mejl, eller välja skicka/ta emot, får jag upp ett fönster "Microsoft Office Outlook har inte implementerats". Vad kan det bero på och vad kan jag göra för att åtgärda felet? Kan vare sig skicka eller ta emot mejl nu. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att reparera.

Leta rätt på Kontrollpanelen. Klicka på Microsoft Office. Sedan är jag osäker om det står Avinstallera och Ändra. Möjligen får du klicka på Avinstallera och då kommer alternativet reparera upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Pelle Penna för att du försöker hjälpa mig! Tyvärr verkade inte detta lösa problemet. Jag kanske bör tillägga att jag har Office 365 installerat på min dator (har haft ett tag så det var inte i samband med installationen som Outlook 2007 började krångla). Orsaken till att jag vill ha kvar Outlook 2007 är för att Office 365 är via mitt jobb, dvs försvinner om/när jag slutar där. Upptäckte nu att när jag öppnar O365 och tar emot mail, stänger programmet och öppnar Outlook 2007 så finns nya mail där, men jag kan inte ta emot nya om jag bara har det öppet. Någon annan idé på vad jag kan göra? 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev AnnaK:

Tack Pelle Penna för att du försöker hjälpa mig! Tyvärr verkade inte detta lösa problemet. Jag kanske bör tillägga att jag har Office 365 installerat på min dator (har haft ett tag så det var inte i samband med installationen som Outlook 2007 började krångla). Orsaken till att jag vill ha kvar Outlook 2007 är för att Office 365 är via mitt jobb, dvs försvinner om/när jag slutar där. Upptäckte nu att när jag öppnar O365 och tar emot mail, stänger programmet och öppnar Outlook 2007 så finns nya mail där, men jag kan inte ta emot nya om jag bara har det öppet. Någon annan idé på vad jag kan göra? 

 

Tack på förhand!

Då vet jag inte. Har för mig att jag läst om att man inte kan köra två Officepaket samtidigt, men vet inte om så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...