Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarprofiler


Leif P.

Rekommendera Poster

Jag administrerar ett NT-nätverk med Win95 arbetsstationer. Inställningarna på dessa är ställda så att varje användare skall kunna ha sitt eget skrivbord. Nu får jag inte bort genvägar på t.ex. startmenyn. Om jag tar bort dem så återkommer de ändå vid nästa omstart. Jag har bl.a. tagit bort user.det. i hemkatalogen på servern, men inte hjälpt det! Vad göra åt detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Bergdahl

Man skulle ju kunna med hjälp av t.ex. TweakUI kunna lägga sökvägen till Skrivbordet och Start menyn m.m. på en nätveksenhet "hemkatalog" som man då enkelt mappar upp i inloggningsskriptet. Då borde ju varje användare få sina egna inställningar oberoende av vilken dator de använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag kanske var lite otydlig. Visserligen skulle det vara kul med ett eget skrivbord till resp. användare, som dök upp oavsett arbetsstation. Men mitt stora problem just nu är att när jag tar bort genvägar från startmenyn på en användarstation, så dyker ändå dessa upp när jag startar om datorn. Var ligger de gamla kvar, så att jag inte kommer åt att ta bort dem? Och hur gör jag för att få bort dem? Vid singelanvändning av en PC är ju detta inget problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...