Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utseende på Chrome


kiwi01

Rekommendera Poster

I förrgår kväll satt jag en bra stund och rensade bort alla onödiga favoriter/bokmärken som jag samlat på mig under åren. Klickade på de tre prickarna, sedan Bokmärken och vidare Bokmärkeshanteraren för att få fram en statisk lista. Sedan var det bara att ta bort webbadresserna en i taget. För att stänga ner listan klickade jag åter på de tre prickarna.

 

1) Men något hände med webbläsarens utseende. Eller är det bara jag som är förvirrad? Det gråa fältet längst upp känner jag inte igen. Dessutom ändrades symbolerna för senast besökta sidor. Har letat efter något som säger ”återgå till tidigare utseende” eller liknande utan att hitta.

Bifogar en skärmdump.

 

2) En annan undran gäller något som uppstod, inte i förrgår men för ett par veckor sedan. Ni ser det blåmarkerade ordet Pausad (Synkroniseringen har pausats.) Till att börja med vet jag inte vad det är för synkronisering som avses. Klickar jag på ordet, uppmanas jag att ”Logga in igen”, till mitt Google-konto gissar jag. Det har gjort, men när jag byter sida så är det likadant igen. Jag förstår inte detta.

Skärmklipp 2018-09-15 14.55.17.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder oftast Firefox men nu när jag öppnade Chrome fick jag uppdatera den till den senaste versionen, dvs Version 69.0.3497.92 (Officiell version) (64 bitar). Och ja, den ser lite annorlunda ut.

684077426_TillKivi.thumb.png.15fd3a7a0c0cd3a42353e2765a1bd217.png

Vad menar du med "senast besökta sidor"? Ikonerna för Instagram Eforum-suppor... osv hos dig, som finns under den stora Google-loggan? I så fall har de ändrats hos mig också och det tycker jag inte gör något. Att återgå till tidigare utseende tror jag inte är möjligt. Ikonerna till de sidor jag har där i Firefox har förresten också ändrats. 

 

Det där med Pausad (Synkroniseringen har pausats) betyder väl att Chrome vill att du, inloggad, ska gå igenom dina inställningar igen. Efter uppdateringen uppmanades jag nämligen att göra detta, vilket jag också gjorde. Det syntes då litet mer än vad det gör när jag går igenom mina inställningar utan att vara inloggad. Jag fick bl a se att historiken över vad jag tittar på på YouTube var "aktiverad". Är det något man inte vill ha aktiverat så inaktiveras det inte utan "pausas".  Jag föreslår att du inloggad kollar dina inställningar igen och ändrar på det du inte är nöjd med. Efter den genomgången borde Pausad försvinna.


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte problem med att ikonernas utseende har ändrats, konstaterade bara att de ändrades i och med att jag rensade bort mina bokmärken. Men det övre, gråa fältet ser jag som ett problem, det syns inte så tydligt på skärmdumpen men i verkligheten är det flera centimeter högt och tar alldeles för mycket plats. Ungefär så såg det ut på min "gamla" dator för evigheter sedan.  Jag har Chrome på surfplattan också och där finns inte detta fält alls, flikarna fungerar ändå. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...