Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail. Hur få tillbaks svaret jag höll på att skriv?


BGAA

Rekommendera Poster

Hade skrivit ett långt svar på ett gmail när jag råkade stöta till någon tangent oc det försvann.

Är hadikapad (spasmer + dålig rörlighet i armar) använder mig därför av ett litet tangenbord

Logi K380.

Brukar hitta tillbaks med "utkast" men det ser annorlunda ut nu. Tiden stämmer precis när det försvann.

Såg oxå att jag hade en annan sida uppe (överlappande ikoner längst ner) den sidan ser ut att bara ha någon källkod (för mig rappakalja).

Bifogar screenshoots på båda.

Yterst tacksam för svar.

Bo Gunnar2057417196_Skrmklipp2018-09-1310_29_01.thumb.png.d3cffd39f5b21b77099f4264b84ea4bb.png1435209328_Skrmklipp2018-09-1310_10_32.thumb.png.5c42e3481f6ba423daa257617407f9c4.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt..

Du har två utkast "på gång" är det ingen av dessa två som försvunnit?

Du skriver att tiden stämmer - vilken tid? 09:36? Om du klickar på den raden får du inte upp din "skrivruta" då?

"överlappande ikoner längst ner" - om du kolla vad den andra är, den som ligger bakom. För muspekaren över dessa så bör du få upp två miniatyrfönster, klicka på en av dessa, hamnar du tillbaks "till gmail/webbläsarfönstret" - klicka på nästa.

 

Kanske är det så att du öppnat din "skrivruta" i ett eget fönster och att det hamnat bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på den undre skärmdumpen ser du två utkast. Det undre (12 sept ) kan ni bortse från.

Ja det övre utkastet är det vi diskuterar och 9:36 gjorde jag något fel så hela mejlet + skrivruta förasvan. Klickar jag på det kommer mejlet fram - men inte skrivrutan.

58 minuter sedan, skrev Mikael63:

"överlappande ikoner längst ner" - om du kolla vad den andra är, den som ligger bakom

Den som ligger bakom är skärmdumpen jag visar först, den med en hel sida bokstäver, siffror o tecken.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev BGAA:

Klickar jag på det kommer mejlet fram - men inte skrivrutan.

Går det att markera innehållet i mejlet, kopiera det och sen klistra in det i skrivrutan som kommer upp när du klickar på Skriv-knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev BGAA:

Den som ligger bakom är skärmdumpen jag visar först, den med en hel sida bokstäver, siffror o tecken.  

Är du helt säker på detta?

En instans av webbläsaren, med en eller flera flikar visas som en "ikon" i aktivitetsfältet, en annan instans av webbläsaren, med en eller flera öppna flikar,  visas som en egen "överlappande" ikon i aktivitetsfältet.

Dina skärmdumpar visar att du har gmail och view-source i samma instans.

Du kan faktiskt återskapa detta genom att välja att skriva ett nytt brev och i "skrivrutan" klicka på dubbelpilen samtidigt som du håller nere shift-tangenten-

 

2018-09-13_14-53-33.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Cecilia det går, men det är ju bara det ursprungliga mejlkonversationen som kommer upp i skrivrutan!.

Det är ju svaret jag skrivit i skrivrutan som försvunnit!

 

 Det ursprungliga mejlet ser ut så här:

 

"Tack för ditt mail. 
Det är vidarebefordrat till verksamhetschefen på x läkargrupp för vidare åtgärd. Vi är tacksamma över att du tagit dig tid att göra oss uppmärksamma på denna brist och det dokumenteras även centralt. Vid flera klagomål av samma karaktär tas ärendet upp på en ledningsnivå inom Praktikertjänst AB.


Med vänliga hälsningar
Kvalitetsavdelningen 
Maja 



Praktikertjänst AB
Följ oss på Facebook, Twitter, LinkedIn



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Webmaster 
Skickat: den 7 maj 2018 08:18
Till: info , synpunkter <synpunkter@ptj.se>
Ämne: VB: Kontakta Praktikertjänst



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: koncernwebb@ptj.se [mailto:koncernwebb@ptj.se] 
Skickat: den 5 maj 2018 10:46
Till: Webmaster <webmaster@ptj.se>
Ämne: Kontakta Praktikertjänst

Följande meddelande har skickats från Kontakta oss-formuläret på www.praktikertjanst.se: 

Namn nnnnnnn nnnnnnn
E-post  nnnnnnnnn @gmail.com
Telefonnummer 070xxxxxxx
Meddelande Betr. x läkargrupp.
När nn flyttade dit...

Mitt minimumkrav är att få träffa min personliga läkare inom fyra veckor. Hur ser er policy ut?

Hälsningar,
nn
tfn 0705  xxxxxx  "

 

Alltså en mejlkonversation. Jag har alltså fyllt i ett kontaktformulär påPraktikertjänst och sen har en Maja på kvalitetsavdelningen svarat mig.

 
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare idag skrev du:

6 timmar sedan, skrev BGAA:

Klickar jag på det kommer mejlet fram

Menar du mejlet du skrev på eller menar du det mejl du har fått?

 

Jag har tagit bort delar av din inklistrade mejlkonversation eftersom den innehöll en hel del privat information, läkarnamn, ditt namn och var du bor ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skulle svara  tryckte jag fram svarsrutan genom att klicka på den vänsterpekande krökta uppåtpilen alldeles efter denna text :

info , synpunkter <synpunkter@ptj.se>

 

8 maj 2018 09:00    

Jag kan inte kopiera det exakt, det ligger på en rad och efter 09:00 kommer en stjärna och sen pilen jag beskrev ovan. Alltihopa alltså längst upp i mejlkonversationen, alltså Praktikertjänsts svar till mig.

Jag hade stoppat in en massa  xxxxx och nnnn i den inklistrade mejlkonversationen för att inte avslöja mitt telefonnummer, läkarnamn mm, men det kanske inte funkade. Tack för din åtgärd.

Hade jag vetat kl 09:36 det jag vet nu, hade jag skrivit ett nytt svar omgående. Jag har mig skylla - har lovat mig själv att skriva  i Word och sen pasta.

Tack för alla hjälpförsök,

Bo G

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i mappen Utkast klickar på rubriken Info, Utkast 2, vad får du fram då?

 

12 timmar sedan, skrev BGAA:

Jag hade stoppat in en massa  xxxxx och nnnn i den inklistrade mejlkonversationen för att inte avslöja mitt telefonnummer, läkarnamn mm, men det kanske inte funkade.

Jovisst fungerade det, men du hade missat att göra det på en del ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen!

Utkast> info 2

Då kommer hela mejlkonversationen upp igen, men inget om svaret jag höll på att skriva.

Det är bara att inse att mitt halva svar försvann ut i Googles cyberhimmel - som borde vara ganska fullt nu.

 

Google är Google med alla sina konstigheter, layout och namnändringar mm. Varför heter deras appbutik " Play"? skulle dom bara sälja spel? Jag hatar Google, men har ändå använt det sen det kom - för det är ju så himla bra!

Bo G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev BGAA:

Då kommer hela mejlkonversationen upp igen, men inget om svaret jag höll på att skriva.

Det var ju  tråkigt, och konstigt för det är ju meningen att det du skriver lite då och då ska sparas i Utkast, det är ju själva syftet med Utkast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev BGAA:

försvann ut i Googles cyberhimme

Nja, jag tror nog att svarsrutan låg i ett bakomliggande fönster, detta eftersom just den funktionen finns i Gmails webbversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...