Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Optisk enhet sökes (i rätt färg) Löst


DePhaz

Rekommendera Poster

Ville inte väcka min andra tråd igen så jag frågar här.

 

Skulle behöva byta ut min gamla DVD enhet då den verkar vara defekt. Behöver en DVD läsare/brännare med grå/silver front för intern montering i datorlåda. Ev. en sådan här https://m.clasohlson.com/se/DVD-CDRW-brännare-Samsung/Pr382602000 men de verkar vara ur de flesta sortiment. (Den är en sådan jag har och har lös front i rätt färg). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. En ny DVD spelare finns i princip inte idag att få tag på annat än svart front, men du kan byta front:

Kallas för bezel:

 

Tex https://www.ebay.com/itm/Dell-Vostro-3450-Silver-Optical-Drive-Faceplate-Bezel-DVD-RW-YW3VK-0YW3VK-/322299561514

 

Ja jag vet att den inte passar för din, men som exempel och det finns hundratals.

Gör en sökning på ebay

 

På en vanlig DVD-player måste man lossa frontpanelen samt luckan som tänker allt, , på sidan kan sitta en låsflärp som man via en smal skruvmejsel och med betoning på smal. måste peta in för ett man skall kunna snäppa ut och därmed ta loss.

 

Där har du också minst två löjligt små fjädrar att ta hänsyn till. Tappar du dessa är du rökt.

 

Det kan vara lite olika på olika spelare men i huvudsak. Sedan byter man ut detta.

Det kräver lite finkänslighet sant ett par av dom mindre torx (förväxla ej detta med insex även om det kan vara svårt att se skillnaden när skruvarna är små) som kanske finns på bl.a. Jula eller Kjell.

 

M.a.o. köper du den dyrare varianten från Dell och garanterat ingen som helst skillnad i kvalitet mot andra ( Dell tillverkar inga egna, det är bara namnet) så hittar du åtminstone ett bezel i silver eller direkt köpa en sådan för nån tusenlapp; jämför när du kan få en minst lika bra DVD-spelare på NetonNet för under 400:- dock svart.

Mvh ?

 

Ps. Svart mot silver ser ganska bra ut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller denna, där det finns SATA Lightscribe 22x DVDRW with Black , Silver, Beige Bezel - Retail Box https://www.scan.co.uk/products/samsung-sh-s222al-rsms-22x-dvdr-12x-dvdr-dvdplusrw-x8-rw-x6-sata-3xbez-black-silver-beige-retail

 

Hitta modellbetckningen på Ebay eller Amazon så kanske du kan finna vad du söker till ett bra pris?

Samsung  SATA Lightscribe 22x DVDRW with Black , Silver, Beige Bezel - Retail Box

Manufacturer code: SH-S222AL/RSMS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren. Hittade dock den DVD brännare jag länkade till i första inlägget hos Data-Butiken i Karlstad (https://www.data-butiken.com/product/dvdrw-samsung-24x-dl-svart-bulk-sh-224db-bebe). Köpte 2 stycken! det är ju alltid bra med reservdelar. Min gamle dator har kört slut på minst 3 (!) enheter sedan 2008. Vill också passa på att utdela dagens ris till Cdon som också hade produkten i lager. Köpte två och när jag slutförde köpet så togs varorna ur min varukorg eftersom den tagit slut. :angry: Om den är slut så kan de väl tala om det Innan man beställer! 

 

Jag tackar som sagt för svaren även om det var lite över målet. Min fråga var mera av typen: Vem har köpt ny optisk enhet senast och vad fick ni med på köpet? Det brukar ibland följa med extra fronter i olika färger nämligen. Men tack i alla fall. :) 

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du hittade detta i Sverige.  :thumbsup:

 

Fast jag tror ändå vi pratar om olika saker.

Det jag menar är enligt din första fråga i tråden: att dels byta ut luckan fram samt den omliggande delen (bezel) alternativt att köpa en färdig DVD i rätt färg.

 

Länken du gett har ju endast svart front och var det inte silver som du ville ha?

Citat

Behöver en DVD läsare/brännare med grå/silver front

 

Och detta:

Citat

Jag tackar som sagt för svaren även om det var lite över målet. Min fråga var mera av typen: Vem har köpt ny optisk enhet senast och vad fick ni med på köpet?

 

Jag hänger inte riktigt med. Det är ju alls icke vad du efterfrågat i denna tråd och vad jag bemödat mig med att söka efter.

 

På 2018-09-13 på 10:19, skrev DePhaz:

Ville inte väcka min andra tråd igen så jag frågar här.

 

Skulle behöva byta ut min gamla DVD enhet då den verkar vara defekt. Behöver en DVD läsare/brännare med grå/silver front för intern montering i datorlåda. Ev. en sådan här https://m.clasohlson.com/se/DVD-CDRW-brännare-Samsung/Pr382602000 men de verkar vara ur de flesta sortiment. (Den är en sådan jag har och har lös front i rätt färg). 

 

 

Mvh:huh:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samna modell i silver men den är halvtrasig. Nu köper jag en ny i svart och byter fronten (5 min arbete). Därför ville jag ha en av samma modell i svart eller en i silver/grå eller en som redan från början är silver/grå. Förlåt att vi missförstod varandra. Jag tager det på mitt konto. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...