Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator blir svart efter laddnings skärmen (där det står Acer i mitt fall)


sickan7
 Share

Go to solution Solved by sickan7,

Rekommendera Poster

Hej! Jag köpte en gaming laptop (Acer Nitro) för en vecka sen, och nu när jag startar den så blir det blackscreen efter acer loggan kommit fram. Det kanske är disken, skärmen är det inte för jag har testat lägga till en annan skärm. Snälla hjälp, jag vill veta fel innan jag lämnar in den.

 

//sickan7

 

 

 

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/ACNHQ4DED001/acer-nitro-5-se-15-6-barbar-gamingdator-svart detta är datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar du halkat på tangentbordet och ställt in "skärmen" för visning på yttre skärm.

Det här brukar man göra (ställa in för yttre skärm / återställa till datorskärm) med hjälp av tangenterna över de vanliga § 1 2 till 9 0 +

eventuellt i kombination med Ctrl eller Alt tangenterna.

Spana efter tangenter med någon extra färg för symboler, tex fyrkant i blått......

(Jag har gjort detta själv. Och med manualen på hårddisken tog det lite tid med svart skärm innan jag klurade ut det....)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod ditt första inlägg så har du prövat med en extern skärm och i så fall kan det ju inte vara så att du har råkat ställa in att datorn bara ska använda extern skärm och inte den interna (vilket är hur jag uppfattade jannejannes inlägg).

 

I manualen, som kan hämtas på Acers webbplats, bör det stå vilken tangent man ska trycka på för att komma in i UEFI/BIOS. Du skulle kunna pröva med det bara för att se om det går att göra något med datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland förekommer ju tillverkningsfel, det kan ju ha varit något nödvändigt som lossnat. Det låter som att det är dags att reklamera datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa om reklamationer och liknande på Konsumentverkets webbplats, men en säljare har rätt att försöka laga en produkt minst två eller tre gånger innan kunden har rätt att begära att få den utbytt. Sen om de bryr sig om att försöka laga datorn vet jag inte. Om den skickas på lagning får det inte dröja för länge innan du får tillbaks den, jag tror att det kallas inom rimlig eller skälig tid och det rör sig om några veckor, inte månader.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
  • Solution

Hej! Typ ett år senare hehe... Det visade sig att den var tvungen att återställas. Men jag var tvungen att lämna in den för det var ingen procsses jag kunde genomföra.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...