Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Event ID 10016


Stoffes

Rekommendera Poster

Hej på Er där ute!

 

Finns detta problem någonstans här så visa gärna vägen.

 

Men i alla fall,

 

Det är så att jag sitter med Windows 10 Home.

Och det är så att jag har hittat ett återkommande problem, som jag trodde skulle försvinna efter en ominstallation av OS'et

 

Men det har visst kommit tillbaka och som Titeln säger Event ID 10016

 

Citat

The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID 
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
 and APPID 
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
 to the user DESKTOP-EQ6128D\chris SID (S-1-5-21-754494359-132389566-2841896561-1001) from address LocalHost (Using LRPC) running in the application container Unavailable SID (Unavailable). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

 

Och det är inte bara User: Desktop-EQ6128D\datornamn

utan det är även User: Local Service

 

Varför jag skriver detta är för att, jag har märkt av detta när jag sitter och spelar online och har TS3 uppe och andra program som kräver internet, TS3 crashar/ tappar kontakten med internet'et. Vissa spel blir det random lagg i.. Sen vet inte jag om detta Event påverkar detta. 

 

Men hur som helst, finns det någon som har en lösning på detta??

Har varit själv och grävt på google, men har själv inte löst det. Försökte första rundan innan ominstallationen, men tror jag behöver lite mer backup :)

 

Tack på förhand 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer tiden i Loggboken (Event Viewer) för dessa fel överens med när du får problem i spelet?

 

När man googlar på fel i Loggboken behöver man också skriva in Source (Källa) följt av den aktuella källan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gör ju inte det, det verkar som att jag får dom när jag startar upp datorn för första gången

Men har inte testat just nu att spela dom spel som får problem och även dom program som används samtidigt.

I detta fall gäller det DistributedCOM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grävde lite på Google, och kom fram till detta:

 

"These event log error entries appear if certain processes do not have permissions to the DCOM components mentioned in the event logs. Despite these errors, the system may be functioning well without any major issues, and in that case the errors can be ignoredsafely. As they say “If it ain’t broke, don’t fix it“, if the system is functioning fine anyway, simply ignore the DCOM errors."

 

Så förmodligen så är det inget som påverkar mina spel och Teamspeak3, men det är ändå något på min dator som orsakar lost connection till Teamspeak3 och vissa fall lagg i ett specifikt spel. Men ska testa och spela spelet och hålla event viwer'en upp under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte felmeddelandet såg bekant ut och det stämmer ju med vad du nu har kommit fram till. Du kan ju skapa en ny tråd för att få hjälp med att hitta orsaken till problemen med din internetanslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...