Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En blogg på Eforum


Skorpion76

Rekommendera Poster

Det finns möjligheter att göra en prresentation på sin egen sida och göra statusuppdateringar, men jag skulle även önska att det fanns möjlighet att starta en egen blogg där man kunde skriva olika saker som kanske inte går att skriva om ute i forumet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det inte med Öppet forum! Ordet är fritt ... för dig?

 

Här i Eforum-avdelningen har tidigare uttryckts önskemål om att ta bort underforum som inte besöks så ofta, vilket också har gjorts, eftersom de som brukade skriva i de forumen tyckte det var helt okej att i stället posta sina frågor i ett av de välbesökta underforumen. Orsaken till att en del eforummedlemmar ville minska antalet underforum var att det skulle bli lättare att hitta var man skulle posta sina frågor här.

 

Bloggar hör inte precis hemma på Eforum, som ju är "ett diskussionsforum med inriktning på datorer och teknik". Jag har förresten varit moderator på ett (utländskt) mer allmänt diskussionsforum där det tilläts bloggar. Det var många som startade bloggar där, men det blev inte så mycket mer än inläggningsmeddelandet för dem, och dessutom fanns det en del som utnyttjade sin blogg för att göra reklam för sig själv eller någon produkt, dvs spam, så bloggmöjligheten togs bort på det forumet.

 

Självklart tror jag inte att du kommer att göra reklam för något men jag tror du är ganska ensam om ditt bloggönskemål. Du får väl se vad andra tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att en blogg hör hemma i ett forum som detta.

Hur skulle  det bli om tex 200 personer plötsligt börjar blogga här.:o

De finns ju så många bloggportaler ute på nätet. En del av dem kan man spärra så ingen utomstående kan läsa om man tex bara vill ha den för sig egen skull.  Bla Blogger (blogspot) har den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Skorpion76,
Mina synpunkter på detta är följande:

Eforum är ett teknik, hårdvaru och mjukvaruforum i grund och botten, men där vi även har avdelningar för dom som vill skriva av sig:
Öppet forum och forumet Avreagera dig,  samt vi har även ett Språkforum tex. Språkfrågor.

Matematik, programmeringsspråk etc. Bara att botanisera runt https://eforum.idg.se/

I övrigt är Eforum en samlingsplats för dom som har ett problem och söker en lösning, vilken kanske inte alltid går att nå, men vi alla försöker att hjälpas åt med att finna en lösning.

Det du beskriver: en blogg ligger fullständigt utanför vad Eforum står för och gör.

Mvh,

Flyfisherman, Moderator

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...