Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail försvinner ju inte ifrån telefon


Martassen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett bredbandskonto med en privat mailadress. (Bredbandsbolaget)
När jag raderar mail i Outlook(bredbandsbolagets konto) så är de  liksom inte borta och verkar ligga kvar på servern och jag går på webbmailen och tar bort.
Tar jag bort på webbmailen så verkar de försvinna ifrån Outlook.
I min Iphone så när jag söker efter mail i alla inkorgar(Om jag exempelvis skriver "a" så kan jag se att gamla mail ifrån bredbandskontot syns som jag fått för mig jag tagit bort i min webbmail. Det står "Hittat i Trashmappen". Jag tycker jag rensat rätt bra i webbmailen i alla mappar.
När jag kollar trashmappen i telefon så ser jag inget men när jag söker i alla inkorgar kommer det upp lite av varje som jag vill bli av med.  JAg vill bli av med mail som jag kastat. Uppenbarligen verkar de vara kvar i telefon eller liknande!?

I telefon när jag går på inkorg eller andra mappar så ser jag inte gamla mail.
Men när jag står på "Alla inkorgar" och söker efter något så kommer det upp gamla mail ifrån januari som jag kastat i webbmail, outlook.

När jag i Outlook går på kontona så står det IMAP/SMPTP vid bredbandskontot i outlook.
På mina andra konton som jag har i Outlook så står det IMAP vid kontot i Outlook.

När jag kollar bredbandsbolaget konto i telefon står det Imap som värdnamn.
De andra kontona i telefon som inte är bredbandsbolaget står det pop2 som värdnamn.

Det verkar som att detta gäller även mina andra konton att när jag söker mail i telefon så dyker gammalt upp ifrån typ 2017 mm.

Är det någon inställning i telefon jag behöver göra?

 

Fråga2

Jag vill att om jag tar bort mail ifrån mitt bredbandskonto i Outlook så vill jag att det ska försvinna överallt. Både i telefon och i webbmailen ja överallt. Hur gör jag då?
 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inget sådant. 

Kan det vara att jag bör göra om kontona även på telefon till IMAP? Har det så i Outlook iaf.

 

Måste man isåfall ta bort kontot i iPhone. först om det ska göras till IMAP även i outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...