kajsaholm Postad 3 september, 2018 Share Postad 3 september, 2018 Hej! Jag vill göra drop-down-celler med: 1. Kalender och 2. Färgkodade alternativ från lista. När jag försöker följa instruktioner för att infoga en kalender (via Utvecklare --> infoga --> Microsoft Outlook date control) så fungerar det inte. Finns det inget smidigare sätt att infoga en kalender? Min andra fråga rörande listor handlar om att när jag infogar en lista (Dataverifiering --> Lista --> Källa) så är kolumnerna jag hämtar information ifrån färgkodade, men när de infogas i cellerna så följer inte färgkodningen med - går det att lösa? Tacksam för svar. /Kajsa Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Monshi Postad 3 september, 2018 Share Postad 3 september, 2018 Färg, nej, det är bara värdet i cellen som följer med. Kalender. Hittar inte den kontrollen i min version av Excel men det finns andra bibliotek man kan ladda hem, om man vågar. Exempelvis http://samradapps.com/datepicker/ verkar vara gratis att använda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.