Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Höj- sänkbartskrivbord med fyra ben?


.M

Rekommendera Poster

Jag funderar på att byta ut min gamla datorbänk från Ikea till ett ordentligt bord, som åtminstone är bredare än skärmen. Och har därför börjat snegla på höj och sänkbara skrivbord.

 

Dock, verkar det som att nästan alla är ganska fula och ser verkligen ut som skrivbord. Framförallt då dom har två ben som är liksom uppochnedvända T. Jag antar att det är för att det är mycket enklare att få två ben att höja och sänka tillsammans än fyra ben då man har halverat komplexiteten. Men finns det ett prisvärt snyggt bord med fyra ben som går att höja och sänka? Jag har hittat ett danskt bord som som visserligen är riktigt snyggt och har fyra ben, men det kostar runt 16 000 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikeas bord, stämmer iofs med vad du tycker är fult, är praktiska och bra till vettigt pris tycker jag.

Om fyra ben stiger de både i pris och vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Dyra, men snygga är Kinnarps elektriskt höj och sänkbara.

Dom hade vi på jobbet förut och kostade väl bortåt 9000:- /st. med särskild höj/sänkbar bildskärms-plattform och ESD-inredda.

 

Men dom har även manuellt höj o sänkbara till betydligt bättre priser:
https://www.kinnarps.se/produkter/bord/skrivbord/

 

Annars skulle jag kunna rekommendera att köpa från Kina!

Ja, det är sant och bra kvalitet dessutom. Vi köpte alla våra kontors samt arbetsbord (höj och sänkbara) till en bråkdel av kostnaden från Kina.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...