Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia Mast stör?


efrosyna

Rekommendera Poster

I Maj -18 fanns inga störningar på mitt mobila bredband från Tele2  , nu är det nästan aldrig full spruta på routern. Jag har appeltv o oändlig surf som förrut fungerade jättebra i maj-18 ( pren. på Canal Digital) nu kan jag aldrig se dessa kanaler, kanske 2 min då och då . Det är otroligt dåligt nu i augusti. Enl. grannar på Åkeshovsvägen i Bromma har Telia i sommar satt upp en mast på taken här. Eftersom jag arbetat en hel del med att bygga upp WAN-nät tidigare vet jag att störningar av master kan förekomma. Av Tele2 laddade jag ner appen speedtest o har skickat resultaten till tele2 . OBS Jag är på adressen då och då så därför har jag märkt denna försämring otroligt väl! Hoppas Ni någon från Telia kan bekräfta detta ? Fick inte med testen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev efrosyna:

Hoppas Ni någon från Telia kan bekräfta detta ?

Hej och välkommen till Eforum!

 

Detta är ett forum där datoranvändare försöker hjälpa varandra med i huvudsak datorrelaterade problem (och ditt problem med låg hastighet hör ju dit) men det finns ingen som representerar Telia här.

 

Men oftast beror försämrad hastighet på att den mast/antenn/leverantör man använder är överbelastad pga att det har blivit fler som använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia skriver

Citat

Men oftast beror försämrad hastighet på att den mast/antenn/leverantör man använder är överbelastad pga att det har blivit fler som använder den.

 

Kan bara instämma, när jag hade Comviq/Tele2 hade jag bara nödsamtal dagtid på mobilen där jag bor 2km från Göteborgs centrum.

Men inga problem ringa från midnatt till tidig morgon.

För då på natten fanns tillräcklig kapacitet hos aktuell "mast".

 

En annan förklaring till dålig kapacitet utom att flera använder den mast man använder är att mastägaren dragit ner kapaciteten på masten för att ta ner kostnaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...