Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös samsung som strejkar


Torparen

Rekommendera Poster

Jag är förföljd av otur. Min skrivare har funkat i flera år och det är inget fel på den nu heller. Jag har nämligen kvar den gamla datorn och då funkar utskriften

När jag nu söker felet på denna dator får jag följande besked. "Installationen slutfördes inte p.g.a. en anslutning med rörlig kostnad för datatrafik." Eftersom detta mail lämnar datorn är den rätt ansluten (tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag är förföljd av otur. Min skrivare har funkat i flera år och det är inget fel på den nu heller. Jag har nämligen kvar den gamla datorn och då funkar utskriften

När jag nu söker felet på denna dator får jag följande besked. "Installationen slutfördes inte p.g.a. en anslutning med rörlig kostnad för datatrafik." Eftersom detta mail lämnar datorn är den rätt ansluten (tror jag)

Jag är hundra på att skrivaren är rätt ansluten till rautern (stavning ??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Torparen:

När jag nu söker felet på denna dator får jag följande besked. "Installationen slutfördes inte p.g.a. en anslutning med rörlig kostnad för datatrafik."

Det betyder att Windows anser att din internetanslutning kostar mer ju mer du använder internet (rörlig kostnad). När det är så installeras inte uppdateringar.

 

Är det så eller är Windows inställd på ett felaktigt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så är det inte, och problemet har kommit nyligen har funkat i flera år. Och som jag skrev tidigare så funkar det med den gamle svensken.

Jo en sak till jag har fått upp felkod 45.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Cecilia:

Följ anvisningarna på sidan https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.702984/outlook-extra-kostnader för att inaktivera Anslut med datapriser. Meningar som handlar om Outlook kan du ignorera.

Ja du Cecilia som jag fattar det så är det inaktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja du Cecilia som jag fattar det så är det inaktiverat. bifogar ytterligare ett skärmklipp

 

skrivare.PNG

skrivare.2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Torparen:

Ja du Cecilia som jag fattar det så är det inaktiverat.

Kan du ta ett skärmklipp som visar hur den inställningen ser ut i din dator?

 

Ett skärmklipp på felmeddelandet om installationen gällande skrivaren är bra också.

 

Angående ditt senaste skärmklipp: Om rätt drivrutin inte är installerad är det normalt att det står att enheten inte är ansluten i skrivarens Egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, skrev Cecilia:

Kan du ta ett skärmklipp som visar hur den inställningen ser ut i din dator?

 

Ett skärmklipp på felmeddelandet om installationen gällande skrivaren är bra också.

 

Angående ditt senaste skärmklipp: Om rätt drivrutin inte är installerad är det normalt att det står att enheten inte är ansluten i skrivarens Egenskaper.

Jag har kommit fram till samma sak. Sen kan man ju fundera över hur drivrutinen förändras. Läste någon stans att det kan uppstå efter det att Windows uppdaterat. En sak till Som jag sa tidigare så fungerar "svensken" Tror du att jag kan kopiera över drivrutinerna från denna?

Om inte så kommer jag att ta kontakt med Samsung i morgon. Om vi inte hörs mer i dag så trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre att du postar de skärmklipp Cecilia ber om i denna tråd. Samsung kommer nog bara att ge dig några av sina standardsvar, för du hade väl inte tänkt skicka skärmklipp till dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag har kommit fram till samma sak. Sen kan man ju fundera över hur drivrutinen förändras. Läste någon stans att det kan uppstå efter det att Windows uppdaterat. En sak till Som jag sa tidigare så fungerar "svensken" Tror du att jag kan kopiera över drivrutinerna från denna?

Om inte så kommer jag att ta kontakt med Samsung i morgon. Om vi inte hörs mer i dag så trevlig helg.

Jag fått beskedet att skrivaren inte är ansluten. Jag tänkte försöka göra en ominst. För denna operation behöver jag en kabel med normal USB.kontakt i båda ändarna vilket jag saknar. Det är så att under inst skall datorn vara ansluten till skrivaren. Betr din önskan om skärmklipp så fattar jag inte vad du syftar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag fått beskedet att skrivaren inte är ansluten. Jag tänkte försöka göra en ominst. För denna operation behöver jag en kabel med normal USB.kontakt i båda ändarna vilket jag saknar. Det är så att under inst skall datorn vara ansluten till skrivaren. Betr din önskan om skärmklipp så fattar jag inte vad du syftar på.

På skrivaren finns ett knapp med texten Wps samma finns på rautern tydligen skall man koppla ihop dator och skrivare med denna funktion, men än har jag ej lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Torparen:

På skrivaren finns ett knapp med texten Wps samma finns på rautern tydligen skall man koppla ihop dator och skrivare med denna funktion, men än har jag ej lyckats.

 

Tanken är att du först trycker på routerns knapp, håll in knappen tills du ser en eller flera lampor på routern börja blinka, då börjar routern söka efter signaler från en enhet, och sedan trycker du på på skrivarens motsvarighet, då borde routern via wifi-signalen hitta skrivaren, detta kan dock ta upp till några minuter i värsta fall. Ofta har man dock bara något minut på sig, sedan stänger routern ner sökningen, och då får försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag refererade till detta

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Kan du ta ett skärmklipp som visar hur den inställningen ser ut i din dator?

 

Ett skärmklipp på felmeddelandet om installationen gällande skrivaren är bra också.

Jag tror att Cecilia menar den här inställningen

262970545_Torparensskrivarinstllningar.png.2dfcad96aa38f739f9ea5e526f20788a.png

Men nu har du ju fått en bra instruktion av Laso. Följ den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

 

Tanken är att du först trycker på routerns knapp, håll in knappen tills du ser en eller flera lampor på routern börja blinka, då börjar routern söka efter signaler från en enhet, och sedan trycker du på på skrivarens motsvarighet, då borde routern via wifi-signalen hitta skrivaren, detta kan dock ta upp till några minuter i värsta fall. Ofta har man dock bara något minut på sig, sedan stänger routern ner sökningen, och då får försöka igen.

Jag har läst att man börjar med att trycka ner WPS knappen på skrivaren därefter på router men funkar ej. När jag höll på med all knapptryckning så har skrivaren tappat trådlös anslutning. Nu är jag så less så min fråga blir nu vet du om man kan ansluta skrivaren till datorn ej trådlöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Jag tänkte på ett skärmklipp för inställningen gällande "anslutning med datapriser".

Nu kommer det så mycket tips att det tar en stund innan jag svarar på din fråga. Som du ser i svaret till Laso så har nu skrivaren tappat kontakt med nätet Då detta är ok skall det lysa en lampa på skrivaren med texten Wireless. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Jag har läst att man börjar med att trycka ner WPS knappen på skrivaren därefter på router men funkar ej. När jag höll på med all knapptryckning så har skrivaren tappat trådlös anslutning. Nu är jag så less så min fråga blir nu vet du om man kan ansluta skrivaren till datorn ej trådlöst?

är det detta du tänker på?

skrivare.2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Nu kommer det så mycket tips att det tar en stund innan jag svarar på din fråga. Som du ser i svaret till Laso så har nu skrivaren tappat kontakt med nätet Då detta är ok skall det lysa en lampa på skrivaren med texten Wireless. 

Skärmklippet kom till Laso

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon i församlingen som har Samsung CLX-3300?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev bgjo:

Har du kollat på HP's Support-sida för din Samsung CLX-3300. Bruka gå att diagnostisera direkt via deras sida.

Hewlet Packard har supporten för Samsungs skrivare. https://support.hp.com/sv-se/

/bgjo

 

 

 

Ja jag är inne där nu men f..n vad krångligt det är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja jag är inne där nu men f..n vad krångligt det är

Det första av allt jag måste fixa nu är att ställa in skrivaren på Wireless. Mottager tax samt alla tips. Inom parantes kan jag nämna att jag har börjat kika på vad en ny skrivare kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som hjälpt mig, jag har inte lagt av. Har skrivit mail till Samsung support. Oavsett hur det går kommer jag att lämna en rapport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎08‎-‎26 på 13:08, skrev Laso:

 

Tanken är att du först trycker på routerns knapp, håll in knappen tills du ser en eller flera lampor på routern börja blinka, då börjar routern söka efter signaler från en enhet, och sedan trycker du på på skrivarens motsvarighet, då borde routern via wifi-signalen hitta skrivaren, detta kan dock ta upp till några minuter i värsta fall. Ofta har man dock bara något minut på sig, sedan stänger routern ner sökningen, och då får försöka igen.

Har du lyckats? Inte jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...