Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös samsung som strejkar


Torparen

Rekommendera Poster

På ‎2018‎-‎08‎-‎26 på 15:02, skrev Torparen:

Jag har läst att man börjar med att trycka ner WPS knappen på skrivaren därefter på router men funkar ej. När jag höll på med all knapptryckning så har skrivaren tappat trådlös anslutning. Nu är jag så less så min fråga blir nu vet du om man kan ansluta skrivaren till datorn ej trådlöst?

Har du lyckats? inte jag. Har du CD-skivan, Om så är fallet kan man sända filerna via nätet. Min skiva går inte att öppna. Krävs behörighet, fattar inget. Är det så tror du att man kan hitta installationsfilerna på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det du försöker fråga?

Du har citerat och sen ställer du frågor med "du" så man tror att du frågar en viss person. Men eftersom citatet är din egen text blir det ju väldigt konstigt.

 

Normalt kan man hitta installationsfiler för skrivare på skrivartillverkarens (eller den som nu har supportansvar) webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vem är det du försöker fråga?

Du har citerat och sen ställer du frågor med "du" så man tror att du frågar en viss person. Men eftersom citatet är din egen text blir det ju väldigt konstigt.

 

Normalt kan man hitta installationsfiler för skrivare på skrivartillverkarens (eller den som nu har supportansvar) webbplats.

Ja tanken var att jag avsåg att fråga Laso. Han har skrivit hur man ansluter skrivaren till routern. Ja jag vet jag är disträ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎08‎-‎26 på 13:08, skrev Laso:

 

Tanken är att du först trycker på routerns knapp, håll in knappen tills du ser en eller flera lampor på routern börja blinka, då börjar routern söka efter signaler från en enhet, och sedan trycker du på på skrivarens motsvarighet, då borde routern via wifi-signalen hitta skrivaren, detta kan dock ta upp till några minuter i värsta fall. Ofta har man dock bara något minut på sig, sedan stänger routern ner sökningen, och då får försöka igen.

Jag har ställt denna fråga tidigare i dag, men på fel plats. Min fråga var har du lyckats med att koppla ihop routern och datorn?. Jag får icke till det. Lampan på skrivaren "wireless har slocknat och jag får icke liv i den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett försök att komma vidare?

 

Fabriksåterställning?

https://youtu.be/LVrtQUpxu4s

 

https://support.hp.com/se-sv/product/samsung-clx-3300-color-laser-multifunction-printer-series/17156905/how-to

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Vedex:

Alla tipps mottages och prövas i positiv anda. Men skall det inte vara så att jag skall kunna klicka på bifogade länkar? Så är icke fallet Förmodligen är jag ute och cyklar, nu funkar länkarna. Den nedre har jag provar dock ej klar. Aha nu kom jag på vad jag gjort för fel, inlägget måste vara stängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adresserna i Vedex inlägg är inte klickbara utan du får kopiera dem och klistra in i adressfältet i webbläsaren, t ex i en ny flik eller i ett nytt fönster. Men i ditt citat har de blivit klickbara.

 

Det pågår en hel del arbete med Eforum denna vecka så det kan vara något som inte fungerar fullt ut då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Adresserna i Vedex inlägg är inte klickbara utan du får kopiera dem och klistra in i adressfältet i webbläsaren, t ex i en ny flik eller i ett nytt fönster. Men i ditt citat har de blivit klickbara.

 

Det pågår en hel del arbete med Eforum denna vecka så det kan vara något som inte fungerar fullt ut då och då.

Jo dom är klickbara om man gör "rätt" varje fall lyckades jag (inte ofta) Om inlägget är stängt då går det bra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Jo dom är klickbara om man gör "rätt" varje fall lyckades jag (inte ofta) Om inlägget är stängt då går det bra. 

 

1 timme sedan, skrev Torparen:

Vad hände nu gula prickar? I stället för att bränna in ett program på en skiva kan man då istället lagra på en USB-pinne?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Cecilia:

Förstår inte!

Tråkigt. De gula prickarna är borta, kanske dom var det då öppnade. Då jag var inne var det gula prickar i hundratal på all text, lite större än flugsk...t Frågan är som följer: I manualen står det att bif skiva skall användas. Men eftersom skivan inte går att använda är min fråga: kan jag genom att ladda in filen på en USB-pinne använda den i.s.f. skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fanns det gula prickar?

Vad är det för manual du hänvisar till?

Vad är det för fil du frågar om?

Gäller det någon av sidorna som Vedex länkade till och i så fall vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Cecilia:

Var fanns det gula prickar?

Vad är det för manual du hänvisar till?

Vad är det för fil du frågar om?

Gäller det någon av sidorna som Vedex länkade till och i så fall vilken?

De gula prickarna var på hela sidan men är nu borta, kanske vi kan glömma dem. Manual? manualen som tillhör skrivaren

Vad är det för fil? I den bifogade skivan ,som inte funkar skall installationsfilen finnas. Eftersom dator och skrivare tidigare funkat ihop så bör inst.filen finnas på disken. Min fråga är då: om jag hittar igen filen kan jag då ladda ner den på en USB-pinne, som då får ersätta CD-skivan. Så hade jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla supportrar!

Jag haver nöjet och meddela att nu skriver jag ut trådlöst. 

Såhär har det gått till: Tidsåtgången har varit ca 8 timmar. Jag skrev till Samsung support, inget svar inom 3 dagar, försökte chatta 2 före i kön efter ca 30 minuters väntan gav jag upp. Provade att ringa först en lång harang som numera är standard hos de flesta företagen,  "det är många som ringer men du har din plats i kön" Efter lång väntan gav jag upp.

Med hjälp av Google och mycket sökande hitta jag slutligen en sida med anvisning och installationsfiler allt gick att ladda ner på en USB-pinne. Ja jag skulle kunna berätta mer innan jag kom i mål men vill inte trötta ut er.

SLUTAR MED ATT TACKA ALLA SUPPORTRAR FÖR ERT TÅLAMOD.  ?

PS varför uppstod problemet? Bra fråga jag läste någonstans att det kan uppstå efter det att Windows gjort en uppdatering vilket också skett DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen! Grattis ?

Jag har varken router eller något trådlöst så jag hade inte något väsentligt att bidra med i denna tråd. Men jag tycker absolut att du ska posta en länk till sidan, som du hittade både anvisningar och installationsfiler på. Det kan ju hjälpa någon som har samma problem som du hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Hej Torparen! Grattis ?

Jag har varken router eller något trådlöst så jag hade inte något väsentligt att bidra med i denna tråd. Men jag tycker absolut att du ska posta en länk till sidan, som du hittade både anvisningar och installationsfiler på. Det kan ju hjälpa någon som har samma problem som du hade.

Hej! På deras forum har jag förklarat hur jag löste problemet.

Till Samsungs support sände jag bifogat:

För 4 dagar sedan skrev jag och bad om hjälp, tyvärr har jag inte än så länge fått någon hjälp. I går 17.00 försökte jag med chatt inte i drift. Försökte ringa, först hade jag förmånen att lyssna på en massa info därefter besked många som ringer o.s.v. Slutligen fann jag en av era sidor från vilka jag kunde ladda hem behövliga anvisningar och erforderliga filer för driftsättning av skrivaren. Som ni säkert förstår är jag mycket besviken på Er service.

MVH

Lennart Palm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎08‎-‎26 på 15:02, skrev Torparen:

Jag har läst att man börjar med att trycka ner WPS knappen på skrivaren därefter på router men funkar ej. När jag höll på med all knapptryckning så har skrivaren tappat trådlös anslutning. Nu är jag så less så min fråga blir nu vet du om man kan ansluta skrivaren till datorn ej trådlöst?

Har du fått ordning på din skrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...