Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skadligt fotografi ?


gorano65

Rekommendera Poster

När jag startar upp min dator kommer det upp ett vackert fotografi på skärmen. För att jag ska kunna logga in på datorn måste jag klicka på fotografiet varvid detta försvinner och jag kan logga in.

Eftersom jag  inte vet eller kan förstå varifrån fotografierna kommer och varför jag får dem misstänker jag att det kan vara något skadligt program eller dylikt som jag drabbats av

Kan någon för mig förklara vad detta kan vara och hur jag skall bli av med det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du möjligtvis Windows 10? Då borde du kunna öppna startmenyn, skriva låsskärm välja låsskärmsinställningar bland resultaten och där välja vilken bild du vill ha. Det finns ett val där som heter Windows spotlight som väljer ut ett nytt fotografi åt dig lite då och då, det är antagligen denna funktion du märker av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar det som .M skriver stämma, gorano65, eller tror du fortfarande att du har fått in något skadligt i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det möjligen ut som på bilden, men kanske inte samma bild, men du kan se klocka, dag och datum?

 

sshot-98.png.518c606acb90ae2b9f512df1fdd35f64.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I så fall är det som .M och Cecilia är inne på. Då kan du klicka på Windowsknappen/Startknappen nere i vänstra hörnet och direkt skriva låsskärm, och du får upp valet Låsskärmsinställningar, sedan kan du ställa in din låsskärm på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...