Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome duplicerar bokmärken


Leif  Eriksson

Rekommendera Poster

Leif  Eriksson

Jag upplever sedan en tid att Chrome skapar dubbletter av vissa bokmärken för mig. Se i exemplet nedan, där den fått för sig att Hemnet ska kopieras i massor. Jag kan radera dem, men de kommer tillbaks efter bara en liten stund. Vad kan detta bero på?

 

Jag kör senaste versionen av Chrome. Det känns som att det kan vara nån form av synkroniseringsproblem, då jag använder Chrome på flera datorer, men nu senast stängde jag till och med av automatisk synkronisering på bokmärken, men det hjälpte inte.

 

chrome.thumb.jpg.b0eb4ccd6a94384cff82386c40859811.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utesluta:

Det är inte så att du brukar "kopiera och klistra in" mycket på Hemnet, om vi nu stannar just där?

Tänkte om du råkar komma åt D-tangenten då, Ctrl+D ger nytt bokmärke (åtm. i Chromium)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif  Eriksson
21 timmar sedan, skrev Mikael63:

För att utesluta:

Det är inte så att du brukar "kopiera och klistra in" mycket på Hemnet, om vi nu stannar just där?

Tänkte om du råkar komma åt D-tangenten då, Ctrl+D ger nytt bokmärke (åtm. i Chromium)

 

Nej, tyvärr, så enkelt är det inte. Det kan hända med andra bokmärken också. Senast igår satt jag och raderade alla bokmärken manuellt. 30 sekunder senare var de tillbaks igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag trodde inte det heller men bra om vi kan utesluta "det enkla".

En snabb sökning på nätet visar att du inte är ensam och att detta tycks hänga samman med just synkningen.

Jag har dock inte hittat någon konkret lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller men det har nog med synkningen att göra. Här är ett par personer som hade samma problem som du i januari och fick ett svar. Jag undrar dock varför "experten" låste tråden, om det nu var hon själv som gjorde det, eftersom problemet inte löstes:
https://productforums.google.com/forum/#!msg/chrome/RvStYLnrG9w/g9PmtphBBgAJ

 

TechRepublics artikel skrevs visserligen 2013 men det är möjligt att det finns något i den du kan ha nytta av:
https://www.techrepublic.com/blog/google-in-the-enterprise/steps-to-resolve-chrome-bookmark-synchronization-issues/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif  Eriksson
11 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Inte jag heller men det har nog med synkningen att göra. Här är ett par personer som hade samma problem som du i januari och fick ett svar. Jag undrar dock varför "experten" låste tråden, om det nu var hon själv som gjorde det, eftersom problemet inte löstes:
https://productforums.google.com/forum/#!msg/chrome/RvStYLnrG9w/g9PmtphBBgAJ

 

TechRepublics artikel skrevs visserligen 2013 men det är möjligt att det finns något i den du kan ha nytta av:
https://www.techrepublic.com/blog/google-in-the-enterprise/steps-to-resolve-chrome-bookmark-synchronization-issues/

 

 

 

Tack för länkarna. Efter att ha läst i ena forumet så verkar det vara ett känt synkningsproblem mellan Chrome och iCloud för Windows. Jag har testat att stänga av synkroniseringen mellan Chrome och iCloud och för tillfället fungerar det. Det återstår att testa några dagar till, men det ser åtminstone bra ut för stunden. Sedan är det ju tråkigt att inte kunna synka sina bokmärken, men eftersom problemet inte lösts på vad som verkar vara en ganska lång tid så är det väl knappast att räkna med att det kommer lösas inom det närmsta heller....

 

Tack för hjälpen så länge!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkom gärna om några dagar och berätta hur det gått eftersom det kan vara bra information för nästa som drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...