Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra skärmklippsverktyg för Windows


Mikael63

Rekommendera Poster

Finns några gamla trådar redan men...

Har haft WinSnap tidigare. Enligt mig det bästa programmet. men det är inte gratis och på jobbardatorn är det olämpligt med en fulversion...

Vill ha alla Winsnaps egenskaper förutom prisbilden då, dvs. vara gratis. Utan vattenstämpel, eller möjligen en diskret sådan.

 

Ska kunna ställas in tidsfördröjning, spara automatiskt, hamna i urklipp automatiskt, kunna redigeras dvs. pixelera, skriva, rita, beskära osv.

Helst om den kan ta klipp på utfällda menyer osv.

 

Finns detta?

(I Linuxmiljö finns Shutter)

 

Windows egna går bort (orsakade en knepig krasch och kommer att ignoreras i denna tråd!)

FastStone går bort (saknar en del) liksom även Gadwin som beter sig märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. fick in mig på rätt spår där..

Shots ska ju fungera i Linux med >  i Linux har jag Shutter > en sökning på "alternativ till Shutter" > fick som första förslag ShareX

https://getsharex.com

 

Verkar enormt lovande och har ett litet annorlunda stuk för hur man gör en del programinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Laso:

Till vilket operativ ska detta program fungera för?

Eftersom Mikael63 nämner Windows 7 klart och tydligt i ett av sina inlägg, så misstänker jag att det ska fungera för Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Eftersom Mikael63 nämner Windows 7 klart och tydligt i ett av sina inlägg, så misstänker jag att det ska fungera för Windows 7.

Ja, och även trådrubriken anger Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, problemet löst, ShareX har MÅNGA inställningar och uppfyller mina "krav".
(fast det verkar som att halva idén med det programmet är att ladda upp bilder till någon molnlösning som ShareX använder/har och detta är inget jag har behov av eller ens testat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...