Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Titta på VIDEO


barba

Rekommendera Poster

När vi ska titta på videoklipp som lagts in på twitter, program på SVT play mm laddar datorn om hela tiden. Vi kan bara se några minuter innan den laddar om och så fortsätter det. Med kabel eller router är det samma problem. Vad kan det vara för fel? Vi har Dell Latitude E7440 med Windows 7pro. 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Svårt att svara på. Spontant skulle jag säga att datorn är för klen för att göra detta, men det tror jag knappt själv ens på, det är andra symptom då. 

 

Kan ni ha installerat en massa "skumma" codecs? Finns en massa codec-packs som inte håller måttet. SVT-play kan man spela upp utan att installera några speciella codecs. 

 

Har ni en massa "skräpprogram" i datorn, tex den skiten som ofta följer med när man köper en dator? 

 

Har ni något anti-virusprogram som är lite väl känsligt? 

 

Har det varit så här alltid?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant överhettning. Datorn blir för varm för att klara filmvisning.

Jag brukar använda HW monitor för temperaturkontroll.

https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Gratisversionen.

Brukar alltid ha under +60 C processortemperatur. På hembyggd stationär dator med bra kylning.

 

Har du höga temperature så är det rengöring som gäller. Vet ni inte hur man gör själva för att öppna datorn, skydda den mot statisk eleketricitet, rengöra den från damm, ja då kanske lämna in till lokal datorfirma. En bekant gjorda detta (lämna in för rengöring) och datorn funkade mycket bättre efter rengöring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak
18 minuter sedan, skrev jannejanne:

Spontant överhettning. Datorn blir för varm för att klara filmvisning.

Jag brukar använda HW monitor för temperaturkontroll.

https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Gratisversionen.

Brukar alltid ha under +60 C processortemperatur. På hembyggd stationär dator med bra kylning.

 

Har du höga temperature så är det rengöring som gäller. Vet ni inte hur man gör själva för att öppna datorn, skydda den mot statisk eleketricitet, rengöra den från damm, ja då kanske lämna in till lokal datorfirma. En bekant gjorda detta (lämna in för rengöring) och datorn funkade mycket bättre efter rengöring.

 

Vet du vad du har för temp på hårddisken förutsatt att du kör med gamla mekaniska hårddiskar? Själv stänger jag av min stationära dator när hdd uppnår 50 grader. Misstänker att hdd är bra mycket känsligare än vad CPUn är. Självklart är damm den största skurken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-08-08 på 12:22, skrev barba:

När vi ska titta på videoklipp som lagts in på twitter, program på SVT play mm laddar datorn om hela tiden. Vi kan bara se några minuter innan den laddar om och så fortsätter det. Med kabel eller router är det samma problem. Vad kan det vara för fel? Vi har Dell Latitude E7440 med Windows 7pro. 

 

MVH

@barba

Menar du att datorn laddar om hela Windows, dvs startar om, eller att klippet håller på och laddas hela tiden?

Vilka webbläsare har du testat med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...