Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabblänkar i Google Chrome


TomV

Rekommendera Poster

När jag startar Google Chrome får jag upp åtta länkar som verkar vara de som jag mest frekvent använder.

Sedan en tid tillbaks saknas dock en länk som jag använder dagligen och definitivt borde finnas med och som tidigare också gjorde det.

Jag har letat efter en beskrivning över hur urvalet att länkar sker, men inte hittat något.

Någon som vet vad som kan vara orsaken till att en frekvent använd länk inte finns med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Eftersom det verkar som min fråga blivit missförstått, troligen för att jag uttryckt mig oklart, gör jag ett nytt försök.

Jag har flera hundra bokmärken fördelade på en stort antal mappar efter tema.

För att välja en hemsida via bokmärken krävs normalt två eller tre knapptryckningar.

Alternativet man kan använda i Google Chrome är att, för de hemsidor man använder mest frekvent, utnyttja de åtta direktlänkar som finns i nedre halvan av skärmen.

Det jag noterat på senare tid är en av de hemsidor jag använder allra mest inte längre finns bland direktlänkarna och det jag efterlyser är ett sätt att påverka vilka hemsidor som har direktlänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Till min stora förvåning är ärendet med snabblänkar i Google Chrome nu löst.

Sedan några dagar tillbaks har antalet tillgängliga direktlänkar ökats ut från 8 till 10.

Dessutom går det att redigera så att man kan styra vilka 10 länkar man vill prioritera.

När jag startade ämnet i augusti skrev jag också en förfrågan till Google.

Därifrån har jag inte hört något så om det har med saken att göra eller är en ren slump har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...