Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivskyddat dokument


Josef2

Rekommendera Poster

Har du provat att högerklicka på dokumentet >Välja fliken Egenskaper och > ta bort bocken framför Skrivskydd ?

Du kanske måste göra så här

http://www.blogsdna.com/2159/how-to-take-ownership-grant-permissions-to-access-files-folder-in-windows-7.htm

How to Grant Permissions in Windows 7
1. Locate the file or folder on which you want to take ownership in windows explorer, dvs Utforskaren
2. Right click on file or folder and select “Properties” from Context Menu
3. Click on Edit button in Properties windows Click ok to confirm UAC elevation request.
4. Select user/group from permission windows or click add to add other user or group.
5. Now under Permission section check the rights which you want to grant i.e check “Full Control” under the “Allow” column to assign full access rights control permissions to Administrators group.

 

Du har placerat din tråd i Mediaspelare - Media Player  m fl Finns det någon tanke bakom det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Du har placerat din tråd i Mediaspelare - Media Player  m fl Finns det någon tanke bakom det ?

Tråden är nu flyttad till forumet för Word, men kan förstås flyttas tillbaks om det visar sig vara en felaktig förflyttning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte det med det förslag gällande skrivskydd som mbgtmari skrev eller gäller det någon annan sorts skrivskydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kunnat följa instruktionen?

 

Jag har visserligen haft Windows 7 men har uppgraderat den datorn till Windows 10 och så här kan ett dokument se ut hos mig efter högerklick på dokumentet > Egenskaper > Säkerhet

1248325911_Dokumenttkomst.png.863b0917ae71a1f7a26a70b90dd032d5.png

Hur ser det ut hos dig?

 

Om du sedan klickar på Redigera... på Säkerhetsfliken så kanske du får en UAC-förfrågan: "tillåter du att denna fil gör ändringar i din dator?" eller något liknande. På det svarar du förstås ja eller OK, beroende på vad det står.

 

När jag klickat på Redigera får jag upp samma flik igen med knapparna Lägg till och Ta bort.
Här kan jag skriva till ytterligare en användare som jag Tillåter allt utom Särskilda behörigheter. Där kan du lägga till ditt användarnamn på datorn om det inte finns med. (Det är kanske det som är problemet att det inte finns med.) Bocka också för alla rättigheter för den användaren, dvs Fullständig behörighet, Ändra, Läsa och köra, Läsa samt Skriva. Tryck på OK. (Det är ungefär detta som står på engelska i mitt tidigare inlägg men nu utgår jag från min egen svenska dator.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...