Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loggboken


Torparen

Rekommendera Poster

Plötsligt fick jag besked att Snappinmodulen inte är tillgänglig. Bifogar ett skärmklipp på loggboken.

logg.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nja det stämmer inte riktigt.

Windows "snappinmodul"  som berör Microsoft Management Console och inte kan hittas, tyder snarare på att Windows systemfiler på något sätt är korrupta.

 

https://support.microsoft.com/sv-se/help/826282/snap-in-failed-to-initialize-error-message-when-you-open-microsoft-man
Men jag rekommenderar inte att köra Microsoft fix för detta enligt länk ovan.

 

Du har något annat underliggande problem med din Windows enligt dina andra trådar och det är fullt möjligt att alla problem hänger i hop?

 

Kanske dags att ta en fullständig backup av dina personliga filer, inloggningar och annat viktigt och göra en sk. ominstallation via reparations-alternativet - där du inte förlorar några installerade program eller filer - fast risken finns.

Se detta inlägg:

Hur du skapar installationsskiva med Windows 10

Där du alltså skall välja att uppgradera, för att på så sätt reparera din Windows installation.

Mvh :unsure:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kom ihåg att köra Windows update manuellt efteråt med omstart.

Kör sedan Windows update igen med omstart.

Repetera tills det inte finns fler uppdateringar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Nja det stämmer inte riktigt.

Windows "snappinmodul"  som berör Microsoft Management Console och inte kan hittas, tyder snarare på att Windows systemfiler på något sätt är korrupta.

 

https://support.microsoft.com/sv-se/help/826282/snap-in-failed-to-initialize-error-message-when-you-open-microsoft-man
Men jag rekommenderar inte att köra Microsoft fix för detta enligt länk ovan.

 

Du har något annat underliggande problem med din Windows enligt dina andra trådar och det är fullt möjligt att alla problem hänger i hop?

 

Kanske dags att ta en fullständig backup av dina personliga filer, inloggningar och annat viktigt och göra en sk. ominstallation via reparations-alternativet - där du inte förlorar några installerade program eller filer - fast risken finns.

Se detta inlägg:

Hur du skapar installationsskiva med Windows 10

Där du alltså skall välja att uppgradera, för att på så sätt reparera din Windows installation.

Mvh :unsure:

 

Hej Vet du någon  som distans kan gå in på min dator och ev fixa felet?

Hur hittar jag igen meddelandet om snappinmodulen  alltså den du fått som skärmklipp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vilken av oss moderatorer som helst och även andra på Eforum klarar detta att gå in på distans när du väl aktiverat funktionen hos dig, inte annars, men det kan inte någon av oss på Eforum ta på oss enär vi inte ta kan ansvar vid ev. tvist eller om problem uppstår.

Lek med tanken att du har fått in något illasinnat i datorn, en trojan, virus eller liknande som inte vi kan veta om och på något sätt fått tillgång till dina bank och/eller kreditkortsuppgifter?

I ett sådant fall blir det omöjligt för dels oss på Eforum att beivra vår oskuld, men även att det kan uppstå problem från banken.

 

En renommerad datorfirma som kan och har garanti på sådana arbeten är den enda vägen.

Hade vi känt varann hade jag kunnat prova med detta helt privat, men inte som det är nu via Eforum.

 

Men vad tror du om att vi tar alla stegen lite lugnt och försiktigt?

Har du en skrivare?

I så fall kan jag ordna instruktionerna i pdf-format som du kan ladda hem och skriva ut.

Och vi hjälps åt tillsammans vi på Eforum, lugnt och metodiskt, steg för steg?

 

Fundera på detta och det är inte så märkvärdigt som det låter egentligen, men visst kommer det att ta lite tid men den mesta tidstjuven kommer från datorn i sig som skall extrahera filer och installera och övrig tid tillbringas vid kaffekokaren...

 

Jag vill poängtera att detta bara är ett förslag, absolut inte alls säkert att det är lösningen på alla dina problem.

Mvh  :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Flyfisherman:

Vilken av oss moderatorer som helst och även andra på Eforum klarar detta att gå in på distans när du väl aktiverat funktionen hos dig, inte annars, men det kan inte någon av oss på Eforum ta på oss enär vi inte ta kan ansvar vid ev. tvist eller om problem uppstår.

Lek med tanken att du har fått in något illasinnat i datorn, en trojan, virus eller liknande som inte vi kan veta om och på något sätt fått tillgång till dina bank och eller kreditkortsuppgifter?

I ett sådant fall blir det omöjligt för dels oss på Eforum att beivra vår oskuld, men även att det kan uppstå problem från banken.

 

En renommerad datorfirma som kan och har garanti på sådana arbeten är den enda vägen.

Hade vi känt varann hade jag kunnat fixa datorn helt privat, men inte som det är nu via Eforum.

 

Men vad tror du om att vi tar alla stegen lite lugnt och försiktigt?

Har du en skrivare?

I så fall kan jag ordna instruktionerna i pdf-format som du kan ladda hem och skriva ut.

Och vi hjälps åt tillsammans vi på Eforum, lugnt och metodiskt?

 

Fundera på detta och det är inte så märkvärdigt som det låter egentligen, men visst kommer det att ta lite tid..

Mvh  :)

 

Hej igen jag återkommer, har en bekant som ev kan hjälpa mig. Annars kanske vi kan prova med ditt förslag att du fixar så jag kan skriva ut.

Jag kan även tänka mig fullmakt i vilken du fritar dig ev nya problem, jag litar nämligen till  100% på   en kollega (flugfiskare) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-07-31 på 22:06, skrev Torparen:

Plötsligt fick jag besked att Snappinmodulen inte är tillgänglig. Bifogar ett skärmklipp på loggboken.

logg.PNG

Kommer du ihåg vad du gjorde innan felmeddelandet kom?

Var det att starta Loggboken eftersom du skriver det i trådens rubrik?

Kommer det igen om du gör samma sak?

Det kan ju ha varit ett tillfälligt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Cecilia:

Kommer du ihåg vad du gjorde innan felmeddelandet kom?

Var det att starta Loggboken eftersom du skriver det i trådens rubrik?

Kommer det igen om du gör samma sak?

Det kan ju ha varit ett tillfälligt fel.

Hej Som jag kommer ihåg så var jag inne i loggboken, det var i samband ed återställning, då  meddelandet bara dök .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Hej Som jag kommer ihåg så var jag inne i loggboken, det var i samband ed återställning, då  meddelandet bara dök .

Cecilia en helt annan fråga. För två år sedan då jag var i Spanien fick jag problem med denna datorn.

Jag inhandlade då en ny dator, så länge jag använde egna program, fotoprogram, inga problem med språket.

Kom nu och tänka på om jag kan tömma den datorn helt kan jag då få den att "tala svenska"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Torparen:

Hej Som jag kommer ihåg så var jag inne i loggboken, det var i samband ed återställning, då  meddelandet bara dök .

Får du felmeddelandet igen om du går in i Loggboken?

 

Vad var det för återställning du skulle göra i tisdags?

Varför var du inne i Loggboken i samband med en återställning eftersom det inte finns någon återställning som kräver att man öppnar Loggboken?

Gjorde du en återställning?

Kom felmeddelandet före eller efter återställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Torparen:

Cecilia en helt annan fråga. För två år sedan då jag var i Spanien fick jag problem med denna datorn.

Jag inhandlade då en ny dator, så länge jag använde egna program, fotoprogram, inga problem med språket.

Kom nu och tänka på om jag kan tömma den datorn helt kan jag då få den att "tala svenska"?

En fråga per tråd, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Får du felmeddelandet igen om du går in i Loggboken?

 

Vad var det för återställning du skulle göra i tisdags?

Varför var du inne i Loggboken i samband med en återställning eftersom det inte finns någon återställning som kräver att man öppnar Loggboken?

Gjorde du en återställning?

Kom felmeddelandet före eller efter återställningen?

Tyvärr är jag blandar jag ihop facktermerna, återställning? skapat en systemrepenhet. Jag har fattat det så att den behövs då datorn havererat som hjälp att starta upp datorn på nytt Varför jag var inne i loggboken? Vet ej höll på med diskhanteraren och hamna då i loggboken. Felmed före efter återst gjorde inte en återställn se ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något problem med Loggboken idag?

Om inte kan nog frågan om felmeddelandet lämnas obesvarad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fel i loggboken är ingen katastrof. Om felet upp kommer ofta behöver det inte heller vara en katastrof. Fungerar det efter en omstart, var glad och kör på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎08‎-‎03 på 08:56, skrev Flyfisherman:

Vilken av oss moderatorer som helst och även andra på Eforum klarar detta att gå in på distans när du väl aktiverat funktionen hos dig, inte annars, men det kan inte någon av oss på Eforum ta på oss enär vi inte ta kan ansvar vid ev. tvist eller om problem uppstår.

Lek med tanken att du har fått in något illasinnat i datorn, en trojan, virus eller liknande som inte vi kan veta om och på något sätt fått tillgång till dina bank och/eller kreditkortsuppgifter?

I ett sådant fall blir det omöjligt för dels oss på Eforum att beivra vår oskuld, men även att det kan uppstå problem från banken.

 

En renommerad datorfirma som kan och har garanti på sådana arbeten är den enda vägen.

Hade vi känt varann hade jag kunnat prova med detta helt privat, men inte som det är nu via Eforum.

 

Men vad tror du om att vi tar alla stegen lite lugnt och försiktigt?

Har du en skrivare?

I så fall kan jag ordna instruktionerna i pdf-format som du kan ladda hem och skriva ut.

Och vi hjälps åt tillsammans vi på Eforum, lugnt och metodiskt, steg för steg?

 

Fundera på detta och det är inte så märkvärdigt som det låter egentligen, men visst kommer det att ta lite tid men den mesta tidstjuven kommer från datorn i sig som skall extrahera filer och installera och övrig tid tillbringas vid kaffekokaren...

 

Jag vill poängtera att detta bara är ett förslag, absolut inte alls säkert att det är lösningen på alla dina problem.

Mvh  :)

 

g

Om jag inte har några märkbara problem så råder Cecilia mig att strunta i det tills vidare så tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...