Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildsorterare


mosippan

Rekommendera Poster

Finns det något program för bilder som fungerar som ett ljusbord där man kan lägga upp säj 50 foton att plocka runt tills man får dem i önskad ordning för bildspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen inget bra svar men det program som ska visa bildspelet har kanske den möjligheten?

Eller är det ett sådant bildspelsprogram du söker, där man kan ordna fritt?

 

Eller tänker du att man ska kunna flytta runt bilderna och sedan döpa om filerna i just den ordningen så "alla" bildspelsprogram kan hantera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina bilder ligger i olika årtalsmappar och jag vill kunna plocka ut önskade bilder ur de olika mapparna till ett ljusbord där jag kan plocka runt bilderna för att få dem i önskad ordning för att sedan flytta över hela kakan till mitt bildspelsprogram.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev mosippan:

till mitt bildspelsprogram.

Vilket är då det?

Finns möjligheten där är det onödigt att gå över ån efter vatten.

Dessutom - om det nu finns ett sådant program som du önskar (typ ljusbord) så behöver ju det programmet kunna spara på ett sådant sätt att just ditt bildspelsprogram kan hantera detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev mosippan:

Alla mina bilder ligger i olika årtalsmappar och jag vill kunna plocka ut önskade bilder ur de olika mapparna till ett ljusbord där jag kan plocka runt bilderna för att få dem i önskad ordning för att sedan flytta över hela kakan till mitt bildspelsprogram.

 

 

 

Låter som du har ett behov om att använda totalt tre olika program för vad du vill åstadkomma, låter lite för omständigt

Och varför måste du ha ett "ljusbord" för att välja ut dina digitala bilder? Räcker det inte med ett bra bildbehandlingsprogram som kan göra hela jobbet åt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt bildspelsprogram kan man flytta bilder till önskad position med angivande av önskad plats men problemet är att endast 10 bilder är synliga alla övriga är dolda men kan rullas fram. Om bildspelet innehåller 150 bilder är det omöjligt att överblicka vilka som passar ihop. På ett ljusbord ser man alla 150 bilderna och då är det enkelt att para ihop och rangordna bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta exakt hur programmet fungerar, när man inte har det själv.

 

Det finns ju andra liknande som gör ungefär som du vill, som inte kostar något, du har inte testat om dessa kan vara något?

T.ex http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

 

Och så finns det mer avancerade som kostar, och gör som du vill och mer därtill, ett av dessa är

http://www.camerabits.com/try-photo-mechanic-for-free/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder sedan (väldigt) många år IrfanView för bildvisning mm, även fast jag kör Linux, eftersom det programmet tycks ha allt..

När man startat programmet kan man trycka på T så öppnas ett nytt fönster med Thumbnails, eller Miniatyrer.

(jo man kan starta detta direkt från Startmenyn med)

Där kan man välja sortera ej.

Sedan kan man flytta bilderna som man vill för att därefter skapa ett bildspel. Tillägg: förtydligande - IrfanView kan också skapa bildspel.

Dock tycker jag att det är svårt att släppa bilden på rätt plats, man kan behöva justera varje bildflyttning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det framgår inte att det skall vara gratis i ditt inlägg?

 

Adobe Bridge som också ingår i Adope Photoshop i vissa utgåvor, kan nog göra det mesta du vill och mer därtill.

Du kan ladda ned och testa under en viss period.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...