Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DiBoss Hdmi


Teatott

Rekommendera Poster

Hej, jag har en DiBoss TV av lite äldre modell där HDMI inte funkar som det ska. När jag kopplar in chromecast första gången funkar allt perfekt, men sedan går det inte. Chromekasten känns av men där kommer ingen bild. Samma problem när jag kopplar min dator till, känner av men ingen bild. Är detta lätt/ekonomiskt överkomligt att lösa, eller är det bättre att investera i ny tv för att kunna se via HDMI igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum.

 

Kort svar, köp ny tv där hdmi fungerar. Kommer inte att löna sig att eventuellt reparera, billigare bättre att köpa nytt fräscht.

 

DiBoss är enligt sökningar, ett gammalt koreansk företag, utstickare från LG, för mer än tio år sedan. Men numera, nedlagt och dött,

Fanns en svensk hemsida också, men även den är sedan länge borta. Idag finns en enkel blogg-sida på denna webbadress.

 

Finns gamla trådar från andra forum som diskuterar detta namn...

 

En av dessa gamla trådar...https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=110427

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-07-23 på 11:00, skrev Teatott:

Hej, jag har en DiBoss TV av lite äldre modell där HDMI inte funkar som det ska. När jag kopplar in chromecast första gången funkar allt perfekt, men sedan går det inte. Chromekasten känns av men där kommer ingen bild. Samma problem när jag kopplar min dator till, känner av men ingen bild. Är detta lätt/ekonomiskt överkomligt att lösa, eller är det bättre att investera i ny tv för att kunna se via HDMI igen?

Kan det vara så att du behöver trycka på någon knapp på fjärrkontrollen där du kan ställa in varifrån bilden ska tas (källa/source)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...