Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Biblioteket


medlem1981

Rekommendera Poster

Hej!

Hur begränsar man biblioteket (Libraries) till den önskade fliken?

 

Dvs när jag klickar på Bilder så kommer all sköns filer upp och likså gäller Filmer, där inte alls bara tumnaglar från filmer dyker upp.

 

Dock på Musik kan jag välja "låt" längst till höger (under mapp) och ser då således bara musik uppradad. 

 

Tacksam för tips!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Bilder och välj Egenskaper. Markera det som du inte vill ska finnas där och Ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodar att det ser likadant ut även i WIndows 10...

 

Som sagt...Högerklicka på Bilder och välj egenskaper, välj fliken Anpassa och välj enligt bilden...Du har antagligen inställt på enligt röda pilen, men ändra till svarta pilen - Bilder, och klicka på Verkställ, så borde det fungera sedan.

 

Det här är vägen i Windows 10, du kanske hamnar rätt enligt vertpre, när det gäller Windows 7.

Men principen är samma.

 

 

sshot-95.png.0cb7ad2e2542f0a6f20b67ef9e762ebb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut på det aktuella ställen, dvs man måste högerklicka på den mapp Bilder som finns under Bibliotek, inte på någon annan Bilder-mapp, innan man väljer Egenskaper:

Skärmklipp.PNG

 

Precis som vertpre skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I windows 7, ja det är lite skillnad på vägen dit för 7:an och 10:an.

 

Edit: Upptäckt att jag inte har mappen Bibliotek aktiverad som visad, därför har jag inte sett den, har alltid varit så, men allt och alla mappar som normalt är standard i denna har ju också fungerat som jag vill, därför har jag inte reagerat på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! jag hittade och valde optimering men det radas upp alla möjliga filtyper, testade växla mellan. Skumt!

 

test_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om du har bl a musikfiler i Bilder. Jag föreslår att du städar litet och placerar dem i Musikmappen, den som har en not som ikon,  i stället. När jag råkat placera mina filer i fel mapp bara drar och släpper jag dem i rätt mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

I windows 7, ja det är lite skillnad på vägen dit för 7:an och 10:an.

 

Nej, jag har Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Det ser ut som om du har bl a musikfiler i Bilder. Jag föreslår att du städar litet och placerar dem i Musikmappen, den som har en not som ikon,  i stället. När jag råkat placera mina filer i fel mapp bara drar och släpper jag dem i rätt mapp.

Tror det är tänkt som på PS3an att det bara ska släppa igenom en viss kategori oberoende av ordning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev medlem1981:

Tjena! jag hittade och valde optimering men det radas upp alla möjliga filtyper, testade växla mellan. Skumt!

 

test_2.jpg

 

Det är klart att du får allting med i Bilder. Under Biblioteksplatser har du med bägge hårddiskarna, E: och C:. Ta bort bägge två och sedan klickar du "Inkludera mapp" och väljer Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev medlem1981:

Tror det är tänkt som på PS3an att det bara ska släppa igenom en viss kategori oberoende av ordning. 

Nej, biblioteksmapparna är tänkta att vara en snabbväg att hitta t ex bilder oavsett om de ligger i Mina bilder, Delade bilder eller några bildmappar som man lagt någon annanstans. Det är inte en filtreringsfunktion utan en summering av de mappar man valt.

 

1 timme sedan, skrev medlem1981:

Tjena! jag hittade och valde optimering men det radas upp alla möjliga filtyper, testade växla mellan. Skumt!

 

Optimering handlar om hur Utforskaren visar mappen, typ ikon och kolumner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Cecilia:

Nej, biblioteksmapparna är tänkta att vara en snabbväg att hitta t ex bilder oavsett om de ligger i Mina bilder, Delade bilder eller några bildmappar som man lagt någon annanstans. Det är inte en filtreringsfunktion utan en summering av de mappar man valt.

 

Optimering handlar om hur Utforskaren visar mappen, typ ikon och kolumner.

 

Ahaa det förklarar saken. Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du ordning på Bibliotek nu?

I så fall kan du gärna klicka på bocken längst till vänster bredvid vertpres första inlägg för att markera att det innehåller lösningen. Det gör att någon annan som har samma fråga snabbt kan hitta svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...