Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
qpre1974

LÖST Samsung SL-C 480W kopierar inte hela originalet

Rekommendera Poster

Min multifunktionsskrivare Samsung SL-C 480W har plötsligt börjar lämna ut en del av texten på höger sida eller i slutet av sidan när jag kopierar med den. Originalets storlek är A4 som är också pappersstorlek på skrivaren. Jag har provat med olika förstorings- eller förminskningsgrader men ingenting tycks hjälpa för att kopian skulle bli lika stor som originalet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kanske den gått sönder ? Det gjorde min Samsung skrivare.

Och på Prisjakt finns det de som råkat ut för haveri på just din modell.

Redigerad av jannejanne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Utskrivning och skanning på A4-sidor fungerar dock som vanligt så jag misstänker att det är någon inställning i kopieringsfunktionen som är fel, men vilken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kopiering fungerar om jag minskar kopians storlek till 70 % av originalet, men då blir kopian bara 12 x 20 cm i stället för närmare 210 x 297 cm som är A4-storlek. Kopion börjar då bara några mm från pappers övre kant men lämnar längst ner en 9 cm:s marginal och 4 cm:s marginaler på kanterna. Det verkar som om maskinen kopierar bara detta område (12 x 20 cm) och att det enda sätter att få med allt på papperet är att minska storleken av kopian till 70%.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Poroblemet löst!

Jag ringde till Samsungs support som hänvisade mig till HP som nu svarar för användarstödet för Samsungs skrivare. Jag gick igenom med supportkillen alla inställningar tills vi märkte att i systeminställningar var fabriksinställning för papperstorleken ändrats till A5, förmodligen vid senaste drivrutinsuppdatering förra veckan. Vi ändrade den till A4 och problemet var löst.

Tack för alla ideer som ni gav till mig. Förr eller senare har jag  alltid löst alla problem med min IT. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Mycket bra jobbat qpre1974 !

Har liknande problem med här aktuell skrivare Epson Stylus SX235W.

När W10 får göra som W10 vill (uppdatera drivrutin) upphör skrivaren att fungera.

Så jag har stoppat drivrutinsuppdateringar och kör med den drivrutin som medföljde på CDn.

En gång i tiden.

Och då med den gamla drivrutinen, fungerar både skrivare och scanner i Epson Stylus SX235W.

Redigerad av jannejanne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu