Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router köpråd önskas


stjo57

Rekommendera Poster

Jag har ett mobilt bredband från Tre och som router har jag en Huawei Webbkontakt med som man sätter i ett vägguttag och med en löstagbar del som man kan ta med sig. Den fyller mina behov och funkar riktigt bra.
http://forumbilder.se/H7FOP/router-2

Nu är det så att ibland när jag tar med mig den när jag är iväg hemifrån så behöver jag ibland ändå ha en router hemma för en annan person så jag funderar på att skaffa en router till men eftersom jag är så kass på detta så skulle jag vilja ha lite hjälp med vad jag kan ha. Det jag i första hand funderar på är en beg. router och alltså en som både tar emot och skickar ut bredbandet trådlöst.
Min bredbandsleverantör menar (när jag skickade en fråga) att jag borde kunna ha vilken router som helst som klarar 3G/4G men är det inte så att den måste ha ett inbyggt modem också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den del du sätter i vägguttaget är väl bara en laddare och den del du tar med dig är modem/router, med ett SIM-kort.

 

Tar du med dig den prylen och vill att internet ska fungera där hemma måste du skaffa ett till abonnemang.

Och varför vill du köpa en begagnad router? Varför är den begagnad, tänker jag... för att den inte fungerar bra kanske..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Mikael63:

Den del du sätter i vägguttaget är väl bara en laddare och den del du tar med dig är modem/router, med ett SIM-kort.

 

Tar du med dig den prylen och vill att internet ska fungera där hemma måste du skaffa ett till abonnemang.

Och varför vill du köpa en begagnad router? Varför är den begagnad, tänker jag... för att den inte fungerar bra kanske..

 

Ja det stämmer, laddare och modem/router med SIM-kort.

Nej jag måste inte skaffa ett nytt abonnemang men jag måste skaffa ytterligare ett SIM-kort till mitt nuvarande abonnemang.
Jag vill självklart köpa en beg. router för att minska kostnaden. Jag kan köpa ytterligare en router från Tre men då kostar det ju en del.
Inte fungerar, javisst, det är väl risken med allt begagnat. Det kan ju också vara så att man får tag i en bra begagnad till ett lågt pris, kanske för att den har blivit överflödig för någon annan.
Det kanske inte blir begagnad, det kanske blir en ny eftersom det finns även nya till rätt låga priser men det jag alltså skulle behöva hjälp med är vilken typ av router jag kan använda så att det blir rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Mikael63:

Okej

Kanske skulle denna funka då?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobilt-bredband/router/4g-router/tp-link-m7300-4g-router-med-3-startpaket-ac600-p97599

 

Eftersom du redan är kund hos 3 borde du kunna lösa detta med dem efter de sju dagarna.

Jag tittade faktiskt på den igår (på nätet) men tror inte att den funkar eftersom den levereras med förmonterat SIM-kort som man kan fylla på men kan man byta ut det...? Det verkar ju mer vara en "kontantkortsrouter" och det vill jag inte ha, jag vill använda den datamängd som jag har i mitt abonnemang....
Men allmänt, det jag undrar mest är vilken typ av router som jag kan använda? Det måste väl vara en som inte bara skickar ut trådlöst utan även tar emot trådlöst från Tre? Måste det vara med inbyggt modem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev stjo57:

Ja trodde att jag behöver med inbyggt modem...

Ja?

 

3G funkar men varför stanna där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Mikael63:

Ja?

 

3G funkar men varför stanna där?

 

Jag menade att jag anade nästan att jag behöver ett med inbyggt modem och du bekräftar ju det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...