Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Vinterfiskaren

Internet fungerade inte, lösningen avstängning av proxy.

Rekommendera Poster

En bekant hade problem med sin Windows 10 dator. Vi körde programmet Adwcleaner som plockade bort en del oönskat.

Jag har tidigare fått tipset om Adwcleaner här på forumet.

Efter att vi kört Adwcleaner så slutade Internet att fungera.

Vi fick igång Internet genom att stänga av Manuell proxykonfiguration i NÄTVERK OCH INTERNET.

Vi gick in via Start, Inställningar, Nätverk och Internet, och valde Proxy.

Jag ska försöka komma ihåg att visa detta med några skärmdumpar.

Min uppfattning är att Adwcleaner är ett riktigt bra rensprogram när det gäller att rensa bort oönskat från datorn, detta trots att Internet slutade fungera i det här fallet.

Stort tack för detta tidigare tipset om Adwcleaner.

Datorn verkar fungera jättebra nu efter att vi kört Adwcleaner och stängt av manuell proxerkonfiguration.

Gratis programmet Adwcleaner är ju lätt att hitta på Internet, men jag försöker ändå komma ihåg att skicka med en länk till programmet.

https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Kanske har ämnet om proxy och Internet varit uppe på forumet tidigare, jag har ingen koll på detta och vill slippa kolla, hoppas i alla fall att detta inlägg kanske kan hjälpa någon.

InställningarCC33.jpg

InställningarCD33.jpg

NÄTVERK OCH INTERNET CC33.jpg

NÄTVERK OCH INTERNET Proxy CC33.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hos mig så har denna alltid varit avaktiverad, vad jag vet så är den avaktiverad som standard. Har aldrig behövt ändra i någon version.

Hade varit intressant och vetat hur den stod inställd innan ni körde denna Adwcleaner? Så att det inte har varit detta program som ställt om funktionen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del reklamprogram ställer om proxy-inställningarna så att all internetanvändning går genom reklamprogrammets proxy-server så att de kan lägga in sin egen reklam på webbsidorna man besöker. Det är inte alltid som rensningsprogram, oavsett om det är ett antivirusprogram eller AdwCleaner, ställer tillbaks proxy-inställningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

De senaste versionerna av Adwcleaner gör en grundlig städning och återställer t.ex proxyinställningar. Hittar inte programmet något oönskat vid genomsökning ges alternativet "Basic repair" vilket återställer t.ex winsock.

/ Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu