Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

No kernel


Jmle

Rekommendera Poster

Får upp denna text när jag startar datorn. Klickar jag på controll-alt-del så startar den som vanligt.Vad kan det vara? Windows 8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt i uppstarten har datorn kommit, typ har Windows börjat starta, har inloggningsskärmen kommit upp?

Står det något mer än bara "No kernel"?

Ser rutan ut som ett vanligt felmeddelande från Windows eller på något annat sätt (ta gärna ett foto och bifoga)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar datorn så blinkar markören Uppe till vänster en stund, kanske I 5 SEK. Sen kommer det upp no kernel. Men startar jag om datorn igen, kan den starta normal. Om jag kör en total återställning kanske det rätta till sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En blinkande markör uppe till vänster indikerar ofta något hårdvaruproblem typ att någon hårdvara inte svarar som den ska. Har du något anslutet till datorn som inte är absolut nödvändigt?

I så fall ta bort och pröva om det går bättre.

 

Är det en bärbar eller en stationär dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är en All-in-one Asus 2702et. 

 

 

När jag startar datorn så blinkar markören Uppe till vänster en stund, kanske I 5 SEK. Sen kommer det upp no kernel. Men startar jag om datorn igen, kan den starta normal. Om jag kör en total återställning kanske det rätta till sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma dator som moderkortet gått sönder två gånger tidigare på?

Kanske har hänt igen då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, skrev Jmle:

Om jag kör en total återställning kanske det rätta till sig.

Ja, du kan pröva med det, men det kan vara något hårdvaruproblem, t ex dålig hårddisk som startar långsamt, eftersom datorn är rätt gammal nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu fungerar den som vanligt igen, efter att jag har installera c:a 60uppdateringar +att jag har installerat om windows till 8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...