Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filhistorik


Torparen

Rekommendera Poster

Bif info kommer upp då jag skall göra en filhistorik.

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Skapad
  • Senaste svar

Så här ser det ut då jag vill göra en uppdatering. Omstart gjorde jag i gårkväll.

Hälsningar från 

en veteran

skärmklipp.2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Torparen:

Bif info kommer upp då jag skall göra en filhistorik.

Skärmklipp.PNG

 

Hej Torparen,

Vad händer om du trycker på "Filhistorik" lite längre ned på samma sida? (se min bif. bild)

 

snip_20180711132324.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag har inte mer text än den du ser på min bilaga. Alltså Har jag inte texten filhistorik att peka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev Torparen:

Nu är det så att jag har inte mer text än den du ser på min bilaga. Alltså Har jag inte texten filhistorik att peka på.

Finns det någon vänlig och kunnig skäl som kan förklara felkoden? Knappa in felkoden På GOOGLE och fick bl.a. fram text enligt bif. törs man lita på programmet eller är det en marodör?

SKKL.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut på enheten som det ska kopieras till? Finns den, vad finns på den?

Ser historiken på denna korrekt ut, går det att återställa från den? Finns den på rätt sökväg?

Kanske enklaste är att börja om från början, initiera om filhistoriken?

vad för enhet är det du skriver till?  intern disk? USB-minne/disk? Nätverksenhet?

 

Men en snabb googling:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/982736/0x80070057-error-message-when-you-back-up-files-in-windows-7

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings-winpc/windows-10-backup-error-0x80070057/da107177-d803-4d4c-a81f-c76a6d581613

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/64f2b570-3b92-409c-a2d5-134dd2dd6287/internal-error-0x80070057-backup-windows-7?forum=w7itprogeneral

 

Enligt svaren ovan kan felet kanske bero på:

Språk-inställningar (låter konstigt)

Skadad disk

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag skrivit nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Torparen:

Finns det någon vänlig och kunnig skäl som kan förklara felkoden? Knappa in felkoden På GOOGLE och fick bl.a. fram text enligt bif. törs man lita på programmet eller är det en marodör?

SKKL.PNG

Om du menar den gröna "knappen" där det står "Ladda Ner Nu" så är det reklam för något som inte har med din felkod att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Just nu har jag skrivit nytt

Ursäkta men vad menar du att du har gjort för något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis när jag fick info från "moderator" hade jag lagt ut ny text med programmet som jag frågar om det är sant eller falskt.  Jag tänker inte på den " gröna knappen" utan programmet.

Hoppas nu att jag rensat bort några myror  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns två förslag, det första är jag inte helt säker på om det riskerar radera någon fil för dig du vill ha kvar, men det andra med klockan verkar ju finurligt om det skulle visa sig fungera.

 

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/windows-10-backup-error-0x80070057/da107177-d803-4d4c-a81f-c76a6d581613

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Varför får jag ej upp svara?

 

Jag har skrivit till Microsoft Community fick då förslag till felavhjälpning. vilket delvis funkade men nya problem dök upp. Kommer att fortsätta att kommunicera MC. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Nationella inställningar?

Öppna Kontrollpanelen - Klocka Språk och nationella....... Klicka på "Ändra datum-tids eller talformat". Klicka på "Ytterligare inställningar". Så här ser det ut hos mig.

 

 

Skärmklipp.PNG

Skärmklipp1.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Torparen:

 

Jag har skrivit till Microsoft Community fick då förslag till felavhjälpning. vilket delvis funkade men nya problem dök upp. Kommer att fortsätta att kommunicera MC. 



Vad innebär delvis fungera? Antagligen så fungerar det eller så fungerar det inte väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er alla som kommit med tips jag håller på att kommunicera med Microsoft C så att jag lägger eforum  på vila ett tag. Tack för alla tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Till er alla som kommit med tips jag håller på att kommunicera med Microsoft C så att jag lägger eforum  på vila ett tag. Tack för alla tips

Ok, men om de inställningarna jag har nämnt inte är rätt, kan man få meddelandet "felaktig parameter...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev .M:

Vad innebär delvis fungera? Antagligen så fungerar det eller så fungerar det inte väl?

Sorry uttryckte mig otydligt, men om man har flera problem och något blir löst då blir det för mig delvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev vertpre:

Ok, men om de inställningarna jag har nämnt inte är rätt, kan man få meddelandet "felaktig parameter...."

Tro inte att jag struntar i dina tips det var så att jag hade sänt frågor till MC innan du kom med dina tips. Just nu är det så rörigt att jag är på väg att slänga datorn på tippen.

 

7 timmar sedan, skrev vertpre:

Hur ser det ut i Nationella inställningar?

Öppna Kontrollpanelen - Klocka Språk och nationella....... Klicka på "Ändra datum-tids eller talformat". Klicka på "Ytterligare inställningar". Så här ser det ut hos mig.

 

 

Skärmklipp.PNG

Skärmklipp1.PNG

Som du ser så är inte nationelle inställningar lika, men dessa har jag inte ändrat efter det jag ställt in dem första gången. Anpassat format är lika.

Bifogar ett skklipp på det som diffar. Ha det bra 

Vertpre.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev Torparen:

Tro inte att jag struntar i dina tips det var så att jag hade sänt frågor till MC innan du kom med dina tips. Just nu är det så rörigt att jag är på väg att slänga datorn på tippen.

 

Som du ser så är inte nationelle inställningar lika, men dessa har jag inte ändrat efter det jag ställt in dem första gången. Anpassat format är lika.

Bifogar ett skklipp på det som diffar. Ha det bra 

Vertpre.PNG

En helt annan sak nu måste jag logga in varje gång jag öppnar, nytt påhitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har Svenska (Finland). Ändra till Svenska (Sverige).

 

Är du helt säker på att Anpassa Format är lika? Vid Decimaltecken har jag ett kommatecken. Det är inte så att du har en punkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja även jag har kommatecken har ändrat Svenska (Sverige)

Jag har AVG-program kör dessa nu för att städa bort ev oönskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med felkoden är löst med hjälp av Microsoft support  enl nedanstående rek.

"Skriv först följande kommando och klicka sedan på Enter:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth"

Har nu ställt några frågor enl nedan , förhoppninsvis de sista avseende säkkop.

Om inte någon på forumet har något att tilläga föreslår jag att ärendet anses vara avslutat Stort tack för alla tipps.

 

Hej Andreas.

Problemet med felkoden är löst med hjälp av den länk du eller (NN) sände.

Nu till en ny fråga alltså inget fel. Då jag avser göra  " säkerhetskopiering" blir jag lite villrådig, såhär har jag uppfattat alternativen:

 

1  Windows filhistorik  återställer enbart personliga filer.

2  Säkerhetskopiera återställer personliga filer och systemavbildning                        (operationssystemet)

3 Skapa systemreparationsenhet kopierar enbart operationssystemet.

 

Om jag nu fattat allt rätt så kör jag filhistorik varje timme enl. rek.

Skapa systemreparationsenhet varje månad? 

 

Om jag gör treans operation kan jag strunta tvåans op?

 

Ettans operation kräver extern hårddisk med stort lagringsutrymme nära 1 TB?

Treans operation kan jag lagra på ett USB-minne 32 GB?

 

Hälsningar

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det DISM-kommandot finns med på sidan som först Monshi och sedan .M länkade till. Undrar om vi inte har tipsat om det i någon av dina tidigare trådar om datorproblem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...