Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plexgear Moviesaver 600 - Hjälp


antonuuu
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag köpte denna Moviesaver 600 från Plexgear som många andra också gjort då jag tänkte digitalisera några gamla VHS-band.

 

Problemet är att den inte fungerade i början och vägrade att känna igen TV-Signalen. Fixade sig dock efter att ha återinstallerat drivrutinerna på CD-skivan som följde med i förpackningen då dem inte installerades ordentligt från första början.

 

Allt gick då bra i två timmar, höll på lite med inställningar fram och tillbaka och tog ut apparaten ur datorn för att fortsätta en annan gång. Men efter att ha genomfört en Windows uppdatering precis efter så vägrar programmet att kännas igen. Jag ominstallerar drivrutinerna som finns på skivan och har även försökt med drivrutinerna från Kjell & Co websida och får samma resultat. 

 

Det som händer då jag installerar drivrutinerna är att den känns igen som en webbkamera i det programmet som också var inkluderat i paketet. Jag har sett att vissa andra haft problem med, fast dessa personer hade dessa problemen med 500-modellen. Köpte enheten och såg problemen folk hade i efterhand dock efter att ha köpt den och pga. att den inte går att lämna tillbaka så får man ju försöka fixa problemet.

 

Tack för hjälpen i förhand.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum

När köpte du den? För Kjell brukar vara generösa när det gäller att lämna tillbaks och i övrigt har du ju garantin att produkten inte fungerar att åberopa.

 

Men, vad har du för dator: fabrikat och modellbeteckning?

Windows utgåva samt version?

Är det Windows 10, klicka Start > skriv bara rakt av winver och sedan  tryck [Enter] > i listan som kommer upp klicka Winver => den talar om vilken Windows version du har.


Har du provat att ominstallera dom medföljande drivrutinerna på skivan, alt. hämtar du dom här, en länk på slutet hos Kjell: Mjukvara och Drivrutin (Samma som på medföljande CD-skiva) (ZIP)

Prova detta, därefter startar du om datorn igen.

Manual

 

Hur fungerar det nu?

Är det total stopp så råder jag dig att ta med enheten till Kjell och prata med dom, för dom kommer att vara hjälpsamma och försöka hjälpa till, åtminstone är det min erfarenhet av Kjell i Östersund, Sundsvall och Ö-vik.

 

Återkom och berätta hur det går.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för välkomnandet!

För det första så köpte jag enheten den 10:e Juli.

 

För det andra så har jag Windows 10 som operativsystem.

 

För det tredje så har jag prövat att installera drivrutinerna vid både skivan och via Kjells produktsida sedan tidigare. Har även försökt olika andra metoder som nämnts på ett annat forum. Fungerade dock inte.

 

Ska försöka att kontakta dem så snart som möjligt, programmet är ju väldigt bra och gör faktiskt det som det ska göra då det fungerar. Hoppas på hjälp själv nu.

 

Tack för hjälpen, ska återkomma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Då har du ångerveckan som gäller, bara att gå tillbaks - även med bruten förpackning och förklara läget.

Kjell brukar alltid vara tillmötesgående, som sagt min erfarenhet och är det  som så att drivrutinerna inte fungerar med just den Windows version du nyss uppgraderat till - vilken du inte talat om- så kan även detta vara viktig information:

 

Windows 10 men är det: version 1709, 1803 etc. det får man fram via Winver jag skrev om ovan.

Mvh

 

Ps. Om du nyligen gjort en sk. Windows uppgrading (skillnad från Windows uppdatering) så bör du manuellt köra Windows update och söka efter nya uppdateringar och starta om datorn på uppmaning.

Repetera detta tills det inte finns fler uppdateringar.

 

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Uppdatering & Säkerhet > Windows update > sök efter uppdateringar

Redigerad av Flyfisherman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå tillbaka imorgon till Kjell, Versionen på mitt Windows 10 är 1803 (OS-Version 17134.165).

 

Ska försöka att uppdatera nu tills det inte finns mer att uppdatera. (Har dock inte uppgraderat mitt Windows-OS sedan 2015, och då var det från 8.1 till 10.)

 

Tack för hjälpen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, skrev antonuuu:

(Har dock inte uppgraderat mitt Windows-OS sedan 2015, och då var det från 8.1 till 10.)

Version 1803 kom ut i april så din Windows-version är uppgraderad sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill använda ordet "uppgradera" för de två stora versionerna som kommer varje år numera så finns det ingen uppgradering du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag att det inte finns någon uppgradering till Windows, har dock gjort uppdateringar till systemet. Tillbaks till ämnet iallafall! ?

 

Idag gick jag tillbaka till Kjell där de testade enheten, den fungerade inte för dem heller. Fick en ny enhet av samma modell och skulle lämna tillbaka den om även den inte fungerade. 

 

Satte in den i datorn och avinstallerade varenda liten sak som är relaterat till programmet både i kontrollpanelen, enhetshanteraren, registret, appdata, så allt som hör till denna apparat och dess medföljande program.

 

Ominstallerade sedan programmet och det tog längre tid än de förra gångerna och då allt var installerat och klart så öppnade jag programmet och fick igen upp att det registerarde enheten som en Webbkamera. 

 

Ska försöka installera den på en annan dator och om jag får samma svar så får jag lämna tillbaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade på en annan dator och fungerade inte där heller.

 

Ringde till dem och förklarade situationen, ska få pengarna tillbaka och ska investera i en capture card från Elgato istället. 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Har kjøpt Plexgear Moviesaver 600 VHS til min Mac og lastet ned driver til Mac. 

 

1. Programvaren lastes ned fra nettet men den er ikke som beskrevet i manualen, bl.a. finnes ikke PowerDirector.

2. Vi får ikke lyd, bare bilde.

3. Bildet forsvinner ofte og vi må presse koblingene sammen for å fortsette å ha kontakt. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...