Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hämta filer från Sprend till iPhone


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Hej,

Jag har skickat en video till mig själv via Sprend som jag vill hämta till min iPhone SE. Problemet är att när jag klickar på Hämta filen så spelas videon upp men jag har ingen aning om den hämtas och var den i så fall hamnar. Den syns varken i Bilder eller mappen Filer.

Kan någon hjälpa mig att få klarhet i detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Menar du förutom Safari som är iPhones standardwebläsare? Jag har svårt att se varför det skulle göra skillnad att använda Chrome, t.ex. Jag har ju inga problem med att hämta den via min dator men det är via mobilen jag vill hämta filen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att med en annan webbläsare kunde du få upp en fråga om vad som ska hända med filen (eller kan ställa in att du får en sån fråga).

 

På 2018-07-10 på 17:56, skrev Pelleman Jensen:

Problemet är att när jag klickar på Hämta filen så spelas videon upp men jag har ingen aning om den hämtas och var den i så fall hamnar. Den syns varken i Bilder eller mappen Filer.

Läggs nog i en mapp för tillfälliga filer (cache) där den sen tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undviker jag iphone men går det inte att söka på en fil? Är det inte så att filer sparas i den app som man kan öppna filen med i iPhone? Bara gissar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare, spelar ingen roll.

 

Har testat lite, satt med plattan förut och skickade/hämtade länkfil och filer, fungerade bra, länkfilen hamnade i inkommande maibox, och själva filen sedan hamnade i min förutbestämda "spara" mapp .

Hur det ser ut i Iphone vet jag inte, men borde fungera på samma sätt.

Testa gärna som vertpre tipsar om, att söka efter filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Tackar för tipsen. Ska prova att söka efter filen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...