Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plattan Bluetooth fast med sladd?


.M

Rekommendera Poster

Eftersom Urbanears support gav ett rejält god dag yxskaft svar där dom helt klart inte läst frågan ordentligt så ställer jag den här istället.

 

Kan jag ansluta en 3,5mm sladd till ett par Urbanears Plattan 2 BT och lyssna från källor som inte har Bluetooth? Dokumentationen säger att man kan "dela" musik med en vän, men det framgår inte om denna "vän" kan dela tillbaka musiken. Så jag skulle gärna ha tips och råd innan jag kopplar in något knasigt och har sönder ett par nya hörlurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I användarmanualen förekommer "ljudkälla" enbart under Ansluta till en ljudkälla via Bluetooth.

 

För zoundplug endast:

Använda ZoundPlug
Vill du dela din musik med någon?
Anslut ett par hörlurar med sladd
till det tomma 3,5 mm-uttaget

 

Under

Så här använder du kontrollen

står inget om ev. växling mellan att ta emot ljud eller dela ut ljud.

 

Min tolkning då är att du inte kan lyssna på ljud via 3,5 mm uttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är en jätterimligt tolkning, men Plattan med sladd har en "zoundplug" och ett "vanligt" 3,5mm uttag, men dom är inte markerade om jag minns rätt, så du kan ansluta in och ut oavsett uttag. Nu går jag lite på minne då jag lämnade lurarna med sladd på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdraget från manualen avsåg 

4 timmar sedan, skrev .M:

Urbanears Plattan 2 BT

 

Manualen för Plattan 2, ja den är som ett yxskaft.. innehåller bara varningstext.

Men man skriver ju ZoundPlug är ett uttag som gör att du kan dela din musik genom att använda Plattans extra ljudutgång 

Alltså enbart ett uttag.

Men oavsett; ska en vän dela ut sin musik så att du kan ta del av den via dina lurar så är det väl bara att låta vännens mobil vara källa och ansluta antingen via BT eller via kabel (beroende på modell av lurar) till dina lurar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...